Free Fashion Challenge

Al sinds 7 augustus 2013 doe ik mee aan de Free Fashion Challenge. Veel mensen kennen dit niet en als ze er over horen vinden ze het knap van me. Het doel van de Free Fashion Challenge is om een jaar lang geen kleding te kopen. Heel erg officieel mag je ook geen stoffen kopen om kleding van te maken, maar aangezien naaien een grote hobby van me is tel ik dat niet mee. Zoals je op onderstaande foto kunt zien was het ook niet nodig voor mij om meer kleding te kopen. De buis zakt nu al door. ;) (en dan zijn dit alleen nog maar mijn jurkjes en jasjes…)

20140409-160641.jpg

In de eerst weken was het erg zwaar, dat moet ik toegeven. Winkelen zit als het ware in je systeem en je moet je systeem resetten. Ik was gewend om als ik in de stad was of in een groter dorp met leuke kledingwinkels om er standaard even binnen te lopen en ik ben erg vatbaar voor koopjes of grote uitverkoop. Het ging al snel beter toen de zomervakantie voorbij was en ik weer fulltime aan het werk kon. Als je druk aan het werk bent heb je echt geen tijd om nog te gaan winkelen en daarnaast merkte ik hoeveel tijd het me scheelt als je eens niet op een zaterdag de stad in gaat. Vaak ging ik omdat ik 1 klein dingetje moest en dan was ik al snel weer 3 uur verder. Nu besteed ik die tijd aan lekker boek lezen en creatief bezig zijn en ik moet toegeven dat me dat prima bevalt.

Okee, okee ik moet toegeven ik heb een paar keren gezondigd, dus het is niet helemaal gelukt. Maar alle keren dat ik heb gezondigd waren tweedehands aankopen, dat maakt dan voor mij weer een deel goed. Ik ben van plan om zelfs nog lang na 7 augustus deze shopping rust vol te houden, want dat is het voor mij. Het geeft mij rust dat ik niet kleding hoef te kopen of moet kopen. Ik heb geweldig spul in de kast hangen en nu heeft het ook de kans eens te ‘verslijten’. En wie zegt dat je verplicht de mode MOET volgen?

Voor meer informatie over de challenge: http://freefashionchallenge.com/

Geef een reactie

