Top 3 DIY jurkjes

Op het internet zijn onwijs veel leuke jurkjes te vinden om zelf te naaien. Sommigen met patroon die je moet betalen, sommigen die je op de gok moet maken en ook een aantal met een goed passend patroon en een duidelijke omschrijving.

Vandaag deel ik mijn top 3 met je van DIY jurkjes met een gratis patroon. Ik heb alle drie de jurkjes ook zelf gemaakt en ben er gek op! Binnenkort zal ik mijn versies met je delen! Klik op de naam van de designer voor de link naar de website! Op de sites is het patroon te downloaden en kun je het thuis printen. Het zijn soms heel veel a4tjes die je aan elkaar moet plakken, maar het is het waard vind ik. Ik heb namelijk zo’n hekel aan het uitraderen van patronen…

1. Garden Party Dress bij Honig Design

Foto van Honig Design

Een enorm vrolijk jurkje, super simpel om te maken! Patroon is inclusief de naadtoeslag. Wil je het kanten randje er in maken dan moet je het patroon aanpassen, maar ook dat wordt erg simpel uitgelegd op de blog.

2. Coffee date dress bij Selfish seamstress

Foto van Selfish Seamstress

OP de site van Bobbins of Basil kun je stap voor stap instructie vinden voor het maken van dit jurkje.

3. Shift dress bij Pepermint Mag
Naar beneden scrollen en dan issue 13 Shift Style

Foto van Pepermint Mag

Dit is een extreem makkelijk en leuk jurkje. Helemaal voor beginners! :) Je hebt (voor mijn lengte 1.74) maar 1 meter stof nodig en er hoeft geen rits in dus dat is super makkelijk!

De instructies zijn ook te vinden via deze link.
Het patroon is ook te vinden via deze link.

Welke ga je maken?

Geef een reactie

