Zandkoekjes

Mijn favoriete recept is dat van zandkoekjes. Ik deel het dan ook graag!

20140409-155902.jpg

Ik heb het recept zo vaak gemaakt dat ik het helemaal uit mijn hoofd ken. Als klein meisje maakte ik het al graag en ik trakteerde ook erg jaar weer op zandkoekjes.

Je hebt de volgende ingrediënten nodig:
65 gram basterd suiker
90 gram boter
125 gram bloem
mespunt zout
1 zakje vanille suiker

Meng alle ingrediënten in een kom en kneed het tot een soepel deeg. Tip! Zeef de bloem, dan is het losser en laat het zich makkelijker door de andere ingrediënten mengen. Laat het even vijf minuten rusten in de koelkast. Daarna rol je het uit met een deegroller tot een lap en kun je met uitstekers koekjes uitsteken. Daarna hoef je ze alleen nog maar af te bakken in de oven op ongeveer 175 graden Celcius. Ze moeten er ongeveer 13 – 15 minuten in. Kijk even of ze mooi lichtbruin zijn.

Bij mij zijn ze altijd erg snel op!

Geef een reactie

