DIY: Super makkelijk to-do boekje

20140709-113603-41763914.jpg

Bij het opruimen van de bijkeuken kwam ik in mijn rommelkast een Post NL agenda van 2013 tegen. Leuk gedesigned door de makers van Flow magazine. Ik vond het zonde om de agenda zomaar weg te gooien en kwam tot het leuke idee om er een to do boekje van te maken.

Nodig:
– Oude Post NL agenda of ander papier met lijntjes (als je het zelf wilt maken en geen agenda hebt)
– Schaar
– Nietmachine
– Stukje karton
– Liniaal
– Potlood/pen
– Washi tape of katoen tape

Om te beginnen knipte ik uit de agenda alle jarig/to do stukjes. Ik knipte ze met ruime marge uit om er daarna met de liniaal een handig formaat te bedenken.
20140709-113600-41760962.jpg

Daarna is het tijd om alle papiertjes hetzelfde formaat te geven en ze uit te knippen. Ook knipte ik uit een stuk karton hetzelfde formaat.
20140709-113601-41761672.jpg
Vervolgens leg je alles op elkaar, het karton aan de achterkant. Let op of je alle briefjes op dezelfde manier hebt neergelegd en dat er niet eentje op de kop ligt. Dan doe je er twee nietjes in. En ben je bijna, bijna, klaar!
20140709-113602-41762448.jpg

Als laatste heb ik met katoentape de nietjes afgeplakt. Ik vind de nietjes lelijk staan, zo wordt het boekje een stukje mooier. In plaats van katoen tape kun je ook washi tape gebruiken, dat is alleen wel een stuk minder dik.
20140709-113603-41763016.jpg

Veel plezier er mee!

Ik heb helaas mijn boekje tijdens het boodschappen doen in de supermarkt laten liggen… Domme ikke, kortom tijd om weer een nieuwe te maken!

Geef een reactie

