Recept: Franse aardbeien taart!

Als een taart enorm lekker is vergeet je het zomaar om er een foto van te maken. Oeps! Dat is hier dus gebeurd. Sorry!

20140727-182545-66345465.jpg

Omdat ik zelf geen oven heb bak ik altijd taarten en koekjes bij mijn ouders. Nu zijn ze ook wel eens op vakantie en ik vind het dan helemaal niet gezellig om daar te bakken. Dus ik zocht een recept van een taart die ik kon maken zonder het in de oven te doen en ik kwam uit bij een deel van dit recept. Ik paste het wat aan naar mijn eigen smaak en nu deel ik het met jullie!

Benodigdheden:
– Taartbodem van de supermarkt (ja lekker makkelijk)
– 1 bakje mascerpone à 250 gram
– half bekertje cottage cheese
– 3 eetlepels honing
– 1 pakje gelatine (je hebt 4 blaadjes nodig)
– 300 gram aardbeien
– 1 theelepel fijne kristalsuiker

Roer de mascerpone en de cottage cheese met een vork los in een kom. Voeg de honing toe en verdeel het mengsel over de taart bodem.

Week ondertussen de gelatine los in koud water. Dit moet 5 minuten staan. Als je het daarna uit haalt is het een soort van flubber.

Terwijl de gelatine ligt te weken kun je de aardbeien in partjes snijden en bovenop de vulling neerleggen. Je legt ze neer tot alles is bedekt.

Als laatste doe je de theelepel kristalsuiker met 2 eetlepels water in een steelpan en je laat de suiker oplossen. Je knijpt de gelatine uit en voegt dit ook toe aan dit mengsel. Bestrijk de aardbeien op de taart met een bakkwast met deze oplossing en zet de taart nog voor minimaal een half uur in de koelkast om stijf te worden.

Je zult zien dat de taart dan zo’n heerlijk chique doorzichtig drillaagje tussen de aardbeien heeft! :)

Geef een reactie

