DIY restyle receptenmap

Op mijn verjaardag kreeg ik van een vriendin deze receptenmap met daarin kaartjes om recepten op te schrijven. Een was al ingevuld en het idee is dat ik vrienden en familie de kaartjes geef zodat ze hun eigen favoriete recepten op kunnen schrijven. Super leuk idee! Alleen vond ik de map wat saai. Maar daar was snel wat aan te doen!

300

Ik had toevallig een paar weken geleden een blok met karton met bloemetjes print gekocht bij de Action. (Serieus dat is zo’n handige winkel!) Deze was perfect om de map mee te upgraden. Alles wat je nodig hebt zijn:
Lineaal
Lijm
Schaar
Karton met patroon
Mesje

Eerst meet je de map en de zijkanten op. Ik wil de zijkant een ander printje geven dan de voorkant.

20140418-190310.jpg

Je meet de stukken af en knipt ze uit. Ik heb bij de zijkant uitgemeten hoe breed deze precies is en hier met een mesje een dunne snij in gemaakt op de plaatsen waar het karton gevouwen moet worden. Hierna even passen op de map of het past. Zo ja? Lijmen dan maar!

305

Klaar! Zeg nou zelf, zo is de map veel leuker!

306

Hij past perfect tussen en bij alle andere kookboeken. :)

Geef een reactie

