Goede voornemens?! Kriebels!

Vier maand geleden verscheen mijn laatste blogpost en toen was het stil. 2014 was een ontzettend bewogen jaar en bloggen leek me een geweldige uitdaging en ik vind het ook heerlijk om te doen. Alleen heb ik een enorme valkuil… Ik vind heel veel dingen geweldig om te doen en stort me dan ook als een idioot in het avontuur… Niets mis mee, alleen ben ik nogal perfectionistisch ingesteld en wil ik het dan ook meteen perfect doen. En met perfect bedoel ik dan ook superduper perfect.

Mijn eerste jaar voor de klas wou ik het zo perfect doen als mijn  collega die al twintig jaar voor de klas staat. Met het leren van een nieuwe sport raak ik ook altijd zwaar gefrustreerd, omdat het me maar niet lukt. Ik moet en zal en wil alles meteen onder de knie hebben. Punt uit. Helaas werkt de wereld om mij heen niet op deze manier en maakt dat ook dat ik regelmatig teveel hooi op mijn vork neem. Daarnaast had ik een vriendin aangespoord haar dromen te volgen. Ze nam de stap en zette haar dromen in werking en opende haar webshop in Scandinavische woonaccessoires. Hoe stoer is dat?! Enorm stoer in mijn ogen. En wat deed ik? Ik negeerde mijn eigen droom, ik schopte haar onder haar kont om het te gaan doen, maar mijn eigen droom? Tsja ook die wil ik gelijk perfect uitvoeren en ik stak dan ook maar mijn hoofd in het zand en begon te bloggen als afleiding. Voor mij was dit alles samen reden genoeg om de blog even aan zijn lot over te laten.

Tot het twee maanden geleden begon te kriebelen. Ik maakte zulke leuke dingen en ik wou het toch wel delen. Toch maar weer de blog nieuw leven in blazen? Had ik wel genoeg ideeën? De onzekerheid sloeg weer meteen toe. Ondanks dat bloggen niet mijn droom is ga ik toch weer druk aan het bloggen. Mijn eigen echte droom heb ik inmiddels ook een schop de goede richting in geholpen en ga ik in de komende jaren vormgeven naast al mijn drukke werkzaamheden en mijn master studie. Ambitieus ja, druk bij elkaar ja, maar dat geeft mij ook weer energie.

Persoonlijk hou ik van concrete plannen en dat ziet er als volgt uit. Dagelijks content aanbieden ga ik echt niet redden. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar dat is voor mij niet te combineren. Wat ik wel wil gaan doen, proberen, opbouwen, groeien, is het plaatsen van maandags een quote, dus ‘Quote Monday’. Ik ben gek op quotes en ik heb dan vorig jaar mijn mentorklas ook plat gegooid met inspirerende quotes. Woensdags en vrijdags wil ik dan iets creatiefs plaatsen, dan kan zijn een foto van mijn projecten die in wording zijn, een doorlink naar een leuk patroon, een vertaling van een haakpatroon, een DIY, kortom iets creatiefs, iets leuks, iets wat je vrolijk maakt. Of iets creatief gerelateerd.

Goede voornemens en de wil om het uit te voeren. Ik ben benieuwd wat 2015 brengt!

Geef een reactie

