DIY Line a day book!

Een paar jaar terug gaf ik een van mijn vriendinnen op haar verjaardag het Line a day book. Dit is een dagboek waarin je elke dag maar een regeltje schrijft en in dit dagboek is op elke bladzijde ruimte voor wel vijf jaar. Een hartstikke leuk idee en het leek mij ook leuk om zoiets bij te houden. Je ziet dan op een bladzijde wat je een jaar terug hebt gedaan, hebt meegemaakt of hoe je over iets dacht. Ik had er niet meer aan gedacht tot ik bij de Hema dit leuke en vooral dikke notitieboek zag!

blogIk besloot het te gaan gebruiken als een line a day book. Het is een simpele DIY, maar trek er gerust de hele middag voor uit.

Je hebt een dik notitieboek nodig met 366 (i.v.m. schrikkeljaren) bladzijden, dus in ieder geval 183 pagina’s die je aan beide kanten kunt beschrijven. Het notitieboek van de Hema heeft 200 pagina’s en dat is dus genoeg. En je hebt een pen nodig. Ik gebruikte gekleurde fineliners ook van de Hema.

IMG_5752Wat je vervolgens doet is je zet boven aan elke bladzijde een datum, dus bijvoorbeeld 1 januari. Je zet er geen jaartal achter. Er onder verdeel je de bladzijde in het aantal jaren dat je het boek wilt bijhouden. Ik zelf koos voor vijf jaar. Dus per jaar zijn er vijf regeltjes. Vervolgens schreef ik met gekleurde fineliners telkens een jaartal op. Dit deed ik voor alle 366 dagen. Je bent even bezig maar dan heb je wel je eigen gave line a day book!

Het boek begin je op een speciale datum, dat kan zijn je verjaardag, in dat geval moet je de jaartallen pas beginnen in te vullen vanaf de dag dat je jarig bent. Mijn line a day ben ik begonnen op 1 januari. Ik ben benieuwd of ik dit vijf jaar lang ga volhouden. We zullen zien, het is in ieder geval een leuk idee en het boek is ook leuk om cadeau te geven bij een bijzondere gebeurtenis. Ook in dit geval moet je de jaartallen aanpassen en pas beginnen te tellen vanaf de datum van de gebeurtenis.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, maar mocht je vragen of reacties hebben dan hoor ik ze graag!

Geef een reactie

