Drinkfles hoesje

Al vanaf kinds af aan hadden we thuis konijnen, heerlijk vond ik dat! Die lieve kleine wollige lijfjes om te knuffelen en de vrolijkheid die ze met zich mee brengen. Ik word gewoon instant vrolijk van konijntjes. :) Voor mijn verjaardag kreeg ik mijn eigen kleine schattige konijntje. (Schijn bedriegt, het is een flinke macho!)

Daar was Nynus! Een jong dwergkonijntje!

20140727-184159-67319087

Als kind vond ik konijnen in de winter altijd wat minder leuk. Koude handen bij het voeren, hok schoonmaken, maar grootste ergernis waren die eeuwig bevroren drinkwaterbakjes of de (door de vorst) uit elkaar knappende waterflessen. Nynus heeft een flink pak stro in zijn hok, tot zijn eigen grote ongenoegen, maar het liefst zou ik hem meenemen in huis en daar lekker vertroetelen. Aangezien zijn dikke wintervachtje zou dat juist konijnenmishandeling zijn, dus ik laat hem, met pijn in mijn hart, in zijn hokje zitten met uitzicht op de tuin.

Toen ik gisterochtend bij het hok kwam was de drinkwaterfles stijf bevroren. :( Tijd dus om mijn plan in uitvoering te brengen. Ik haakte een hoesje voor om de drinkwaterfles zodat deze minder snel bevriest. En het werkt! Vanmorgen lag er een dik pak sneeuw en had het gevroren, ook het drinkflesje had een klein beetje vorst, maar de onderkant is nog gewoon vloeibaar en Nynus kan er nog steeds uit drinken. :)

Ik bedacht ter plekke onderstaand patroon. Ik haakte het met haaknaald 5 en garen Nigar van de Zeeman. Nigar is garen wat bestaat uit een mix van acryl en wol, dus lekker warm.

R1: Maak een magische ring. Haak hierin twee lossen en tien stokjes. (10)

R2: Haak in elke steek twee stokjes. (20)

R3: Haak in elke steek een vaste. (20)

R4: Haak in elke achterste lus van een steek een stokje. (20) Dit doe je om een randje te krijgen. Dan gaat hij mooi ‘de bocht’ om.

R5 – 13: Haak in elke steek een stokje. (20)

Wissel van kleur.

R14: Haak in elke steek een half stokje. (20)

Hecht de draad af en werk de uiteinden weg. Schuif het hoesje om de drinkwaterfles en je bent klaar!

Drinkfels

Ondanks dat Nynus volgens mij een mannetje is haakte in de laatste ronde in het roze. ;) Wie zegt dat roze niet kan voor mannen!

DSC01805ecd

Nynus helemaal in zijn nopjes met zijn nieuwe hoesje!

Het patroon is mijn eigen patroon, eventuele overeenkomsten met andere patronen rusten op louter toeval. Je mag voor eigen gebruik dit patroon gebruiken, maar niet delen of openbaar maken via je eigen website of Facebook. Verwijzen met een link mag natuurlijk wel! :) 

Geef een reactie

