Pay it forward Januari

Eind vorig jaar reageerde ik op een Facebook bericht van Marjoleine over het Pay it Forward initiatief. Dat betekend dat ik door haar verrast wordt gedurende het komende jaar en dat ik zelf vijf mensen moet verrassen. Officieel moet je dan de post kopiëren en op je eigen Facebook plaatsen en dan de eerste vijf mensen die reageren verrassen en zij moeten het weer doorgeven, kortom je krijgt een sneeuwbal effect van leuke dingen. Nu ben ik wel eens dwars. Ik besloot het anders te doen. Ik besloot zelf de mensen te gaan verrassen die het kunnen gebruiken, of die ik waardeer/respecteer of whatever dan ook. Ik wil dit elke maand doen en dan aan het eind van de maand hier posten wat ik heb gedaan.

Afgelopen maand verraste ik de volgende mensen:

Vriendin D. Ze had een longontsteking, dus ze kreeg een kaartje. En door alle drukte hadden we nog niet de tijd gehad elkaar weer te zien, iets met ver uit elkaar wonen, dus stuurde ik ook gelijk een ingelijste foto op. :)

Collega G. Collega G werd begin januari vader van een dochter. Natuurlijk moest daar de roze muts heen die je op 17 januari voor bij zag komen. (Het blauwe mutsje gaf mijn moeder weg aan de buren.)

Ik stuurde ook nog deze drie vrolijke kaartjes naar mensen die het konden gebruiken. :)
DSC01820ecd

Dingen voor een ander doen zonder er wat terug voor te verwachten voelt goed! Het geeft een heerlijk gevoel en maakt me vrolijk tot in mijn tenen.

Zelf werd ik ook nog verrast. Halverwege december gaf ik twee van mijn (gala) jurken weg aan twee meiden die ze goed konden gebruiken en ze een passend tweede leven konden geven. Mijn jurkjes hingen al vijf!! jaar werkloos in de kast. Halverwege januari lag er ineens een pakje in mijn postvak op het werk, met daarin een doos Merci! :) Zo lief!

foto (1)ecd

Ik zou zeggen let’s make the world a better place! En begin met iemand te verrassen!

2 gedachtes over “Pay it forward Januari

Geef een reactie

