Valentijns hartjes mobiel

Valentijnsdag komt er nog aan en met dit leuke patroon heb je zomaar iets leuks gehaakt. Ik maakte de hartjes vijf vrolijke kleuren en heb ze aan een metalen ring gehangen. Ook leuk om te maken voor een babykamer of als baby cadeautje.

DSC01813ecd

Je kunt het ook maken en dan gebruiken als sleutelhanger of aan een lint voor het raam hangen of er een slinger van maken en wie zegt dat alle hartjes rood moeten zijn? Het is een makkelijk en snel patroontje ontworpen door Haakster. Het hartje lijkt erg op het hartje uit het boekje Amigurumi’s in love.

Na het haken van de hartjes maakte ik in het midden, tussen de twee bultjes, een lint vast om ze mee op te hangen. Je kunt op verschillende manieren de hartjes aan de metalen ring bevestigen. Zelf deed ik het op de volgende manier. Ik nam dubbelzijdige plakband en plakte een strookje aan het lint en wikkelde het vervolgens heel strak om de metalen ring. Dit maakt dat het net en strak uit ziet en de linten niet gaan rafelen.

DSC01808ecd

Dubbelzijdige tape aan het lint, voor de bevestiging.

Het vinden van een metalen ring was nogal een beetje een issue. Online is het makkelijk te bestellen bij Echtstudio, maar ik had geen andere dingen die ik nog moest dus alleen een bestelling plaatsen voor een metalen ring vond ik wat jammer. Toen ik bij een handwerkwinkeltje vroeg of ze ook metalen ringen verkochten gaf de eigenaresse me de tip van de eeuw. Ze raadde me aan om naar de Xenos te gaan en daar een goedkope lampenkap te kopen en die uit elkaar te halen.

Zo gezegd, zo gedaan. De Xenos zat naast handwerkwinkel en binnen no time had ik deze snoezige, te kitscherige lampenkap gescoord voor wel 75 cent! Is het geen snoesje? ;)

2015/01/img_5788.jpg

Dan is het tijd om hem uit elkaar te halen. De ringen nog even schoonmaken met wasbenzine of terpentine om de lijmresten te verwijderen en dan kun je de mobile in elkaar zetten!
Tip! Let er op bij het kopen van je lampenkap dat je een lampenkap koopt met twee losse ringen. Eentje boven en een beneden. Daartussen in moet plastic, karton of stof zitten en niet nog een metalen buis naar beneden. Anders kan dit niet.

2015/01/img_5789.jpg

Uiteindelijk hield ik dit over na het slopen van de lampenkap.

Ps. Sorry voor de matige kwaliteit van de foto’s van de lampenkap. Het was nogal een donkere dag toen ik hem sloopte.

4 gedachtes over “Valentijns hartjes mobiel

Geef een reactie

