Handwerkbeurs Zwolle

Oh happy day! Vrijdag 12 februari was het weer zo ver, samen met moeders naar de Handwerkbeurs in Zwolle. Vorig jaar was een van mijn eerste blogposten een post over de beurs en dit jaar natuurlijk ook weer een post.

De hele week keek ik naar de beurs uit, ik had echt een schoolreisje gevoel en kon dan ook niet wachten tot vrijdag. In de weken voor de beurs had ik een wishlist gemaakt, met dingen om te halen zodat ik ze niet online hoefde te bestellen. Woensdagavond werd ik ineens enorm verkouden/grieperig, maar ik moest en zou naar de beurs. Dus zakdoeken en paracetamol mee en er maar een leuke dag van maken.

Het was bij aankomst gelijk duidelijk waar de beurs was, er stond een korte file voor het terrein van de Ijsselhallen en het was er gelijk druk. De drukte bleef en al helemaal bij de ingang van de hal waar een tafel stond met reclamefolders. Een kudde vrouwen dook zich er op alsof het goud was. De drukte bleef en aangezien een aantal mensen ook van die gezellig boodschappentrolley’s op wielletjes hadden meegenomen was het af en toe de hordeloop. ;) Ondanks de drukte in het begin was het een gezellige dag. Hoe later het wordt hoe rustiger het wordt. Aanrader dus om iets later te gaan dan ’s ochtends gelijk om 10 uur.

Van mijn wishlist heb ik twee dingen kunnen vinden. Namelijk een bol garen (Stylecraft) in de juiste kleur voor bij mijn Granny Ripple deken en een bolletje Phildar in de juiste kleur groen. De rest van mijn lange wishlist was helaas niet te krijgen of omdat het er niet stond of omdat de winkels het product niet bij zich hadden.

Elk jaar loop ik langs de stand van Hoooked en denk ik dat ik niets van hen nodig heb, maar elk jaar weten ze me blij te verrassen. Vorig jaar kocht ik vier ballen Zpagetti voor een vloerkleed. (Wat nog steeds in de maak is…) Dit jaar kocht ik twee ballen Zpagetti om een XL amigurumi mee te haken. Eigenlijk hoor je dat dat te maken met Ribbon XL maar ik vond de kleuren en het materiaal niet zo mooi. Toevallig sprak ik daar de ontwerpster van het patroon en zij raadde me aan om wel voor Ribbon XL te kiezen, maar aangezien ik wel eens dwars ben en vaak niet de kudde volg heb ik toch voor Zpagetti gekozen. Een mooie crème kleur met grijze sterretjes.

PicMonkey Collage

Omdat ik het afgelopen jaar flink gehaakt heb, keek ik dit jaar met andere ogen naar de beurs dan vorig jaar. Ik wist gerichter wat ik wou en waar ik het zou kunnen vinden. Misschien kwam het door deze gerichtheid, maar dit jaar viel de beurs me tegen. Ik zag veel dezelfde producten, veel Stylecraft, en weinig vernieuwende producten. De stands die er voor mij uitsprongen waren die van Hoooked, omdat ze me elk jaar weer weten te verrassen. Astrid’s Wol, omdat ze prachtige kwaliteit garen hebben waar je er op de beurs niet meer van ziet en Bart & Francis uit België. Deze twee mannen hebben vezels, vreemde garens en een enorme dosis humor. Ik miste vooral het Drops garen op de beurs, er was een stand met het garen maar helaas geen Paris. Ook miste ik de vernieuwde dingen, maar misschien kwam dat ook wel omdat de bezoekster van de beurs vooral de oudere dames waren (en een enkele heer!). Voor mijn gevoel waren de hippe jonge haakmeiden zoals mezelf in de minderheid en richt de beurs zich daar ook minder op. Of ik moet gewoon een nieuwe bril, dat kan ook. ;)

DSC01884ecd

Na de beurs zijn we nog even naar de Kringloop van Zwolle geweest, waar ik een geweldig blik scoorde! En op de terugweg zijn we over Leeuwarden gereden zodat we nog even naar het Breiparadijs konden. Hier hebben ze een grote collectie Drops en kon ik hiervoor toch nog slagen! :) Ik viel voor deze leuke kleurtjes van Drops Cotton Light. Het Breiparadijs zit gevestigd op de bovenverdieping van de Hubo aan de Hobbemastraat en we werden dan ook vriendelijk geholpen door een man in een Hubo trui. Kortom leuk en verrassend! :)

DSC01883ecd

Geef een reactie

