How to: Garenkaartjes opbergen

Het is zo super leuk om allemaal verschillende kleuren garen te hebben, maar als je dan in de winkel staat omdat je een kleur opnieuw moet halen lijken ze allemaal op elkaar. Om je te helpen telkens echt ‘dezelfde’ kleur te kopen zit er om garen een wikkel met daarop het kleurnummer en het verfbad.

Wil je een trui haken of iets anders wat aan een stuk uit één kleur moet bestaan? Koop dan in een keer alle bolletjes die je nodig denkt te hebben plus nog twee bollen extra en let er op dat alle bolletjes het zelfde kleurnummer en verfbadnummer hebben. Zo heb je de grootste garantie dat al je kleuren gelijk zijn.

Is het niet nodig dat alles uit een kleur wordt gemaakt dan maakt het niet uit of er verschil zit in de verfbadnummers. Alle garen met hetzelfde verfbadnummer zijn in hetzelfde verfbad geverfd en moeten dus qua kleur gelijk zijn. Natuurlijk blijft garen een natuurproduct (tenzij je acryl hebt) en kan er licht kleurverschil zijn.

Nu zijn die wikkels dus super handig, alleen ben ik niet zo handig in het opbergen van die wikkels. Moet ik dus kleurtjes bij halen dan ben ik altijd de pineut. Ik weet wel ongeveer de kleur, maar nooit meer echt. Ik doe echt mijn best om ze op te bergen, maar het lukt nooit. Nu vond ik daar wat op uit. Bij de Ikea kocht ik een notitie boekje en ik plakte er alle wikkels in op. Handig!

DSC01853ecd

Het is een leuk roze boekje, alleen het nadeel is dat er geen regeltjes in zitten. Het boekje lag al tijden in de kast en nu heb ik er eindelijk een doel voor gevonden.

DSC01850ecd

Per merk en type garen maakte ik een aparte pagina om de informatie op te plakken en de kleurtjes er bij op te plakken.

DSC01852ecd

Ik gebruik vaak tissuetape van de Action om dingen op te plakken. Handig, snel, klaar en het hoeft niet te drogen.

Nu is het zaak dat ik dit boekje netjes bij ga houden en alle garen er in opplak!

Geef een reactie

