Liebster Award!!

DSC01978ecd

Helemaal blij werd ik van het berichtje van Irma van de superleuke blog Craft & Create. Ze had me genomineerd voor de Liebster Award en natuurlijk geef ik graag het stokje door! Dankjewel Irma!

Het doel van de Liebster Award is om nog niet zo bekende bloggers onder de aandacht te brengen. En er ontstaat een soort van kettingreactie doordat elke blogger weer 11 blogs moet nomineren. Dit doet me een beetje denken aan de kettingbrieven op de basisschool. Ken je het nog?

Anyway ik ben dus genomineerd. Er zitten een aantal regels aan de award en dat zijn de volgende. Ik moet een aantal vragen van Irma beantwoorden. Ik moet 11 andere bloggers met minder dan 200 volgers nomineren en het stokje aan hun doorgeven en hen op de hoogte stellen van hun nominatie. En natuurlijk moet ik degene die me genomineerd heeft bedanken, nogmaals bedankt Irma!

1. Wat is jou ambitie voor de toekomst/wat wil je later worden?

Later als ik groot ben, nee grapje ik ben natuurlijk al 26. Ik doe momenteel de Master Special Educational Needs naast mijn normale baan in het voorgezet onderwijs. Het doen van de master maakt ook wel dat ik de laatste weken heb nagedacht over wat ik wil gaan doen met de master als ik klaar ben. Wil ik in het speciaal onderwijs aan het werk? Wil ik fulltime kinderen gaan begeleiden? Wat wil IK nou gaan doen? Inmiddels ben ik er uit, ik wil gewoon/fijn/lekker voor de klas blijven staan, mentor blijven en daarnaast net de kinderen een zetje extra geven en begeleiden die het anders niet zouden redden. Ik wil wat blijven betekenen voor die kinderen die niet door ‘iedereen’ gezien worden. En ik wil een boek schrijven en uitgegeven krijgen!

2. Wat is jouw favoriete blog?

Mijn meest favoriete blog is denk ik wel All About Ami van Stephanie. Ze maakt leuke dingen en haar blog ziet er mooi en verzorgt uit!

3. Ben je een honden of een katten liefhebber?

Ik ben echt een kattenmens! Al heb ik zelf een lief knuffelig konijn, maar katten zijn absoluut favoriet. Ik hou van dat eigenzinnige wat ze hebben!

4. In welke landen ben je allemaal geweest?

Heb je even? België, Luxemburg, Bulgarije, Engeland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland, Slovenië, Kroatië, Tsjechië, Italië, Vietnam en nu begin ik te twijfelen of ik alles al heb gehad. Ik heb ook nog een hele lange lijst met landen waar ik nog eens naartoe wil.

5. Wat vind jij de leukste blogonderwerpen/artikelen om te lezen?

Ik vind alle artikelen die nieuw en verrassend zijn altijd erg leuk om te lezen. Artikelen die origineel zijn en geschreven zijn uit enthousiasme van de blogger! Don’t follow the crowd!

6. Wat zijn volgens jou de do’s en don’ts als blogger?

Ik denk dat een grote DO voor een blogger is om te bloggen over iets waar je met hart en ziel van houdt en voor gaat! Trek je niets aan van de rest en schrijf artikelen die jou interesseren! Staar je niet blind op het aantal pageviews wat je hebt en het aantal bezoekers die je trekt. Jij moet het schrijven leuk vinden, als jij het leuk vind om over iets te schrijven dan ben je enthousiast en haal je vanzelf bezoekers. En gaat het om de bezoekers? Ik denk dat het er om gaat dat je doet wat je leuk vindt!

7. Als je een boek mocht schrijven, waar zou die dan over gaan?

Ha! Naast mijn studie, werk en blog schrijf ik ondertussen ook nog een boek. Het is een van mijn dromen die ik heb al sinds ik kan lezen. Ik ga niet verklappen waar het over gaat. ;) Maar ik zou ook altijd nog graag een boek willen schrijven over een ‘moord’ op een middelbare school en daar mijn leerlingen een rol in willen laten spelen.

8. Speel je een muziek instrument of heb je dit in het verleden gedaan?

Vroeger als klein meisje wou ik op blokfluitles, want (ja ijzersterk argument!) IEDEREEN zat op blokfluitles. En dat was ook zo, in ons gehucht had iedereen blokfluitles, behalve ik. Ik mocht niet van mijn ouders, want dat vonden ze ‘oudermishandeling’. Achteraf ben ik blij dat ik nooit blokfluitles heb gehad, haha. Ik speel dus geen instrument en dat mis ik ook niet.

9. Heb je huisdieren?

Jaa! Lieve kleine Nynus, een zwart dwergkonijn!

10. Wat is je favoriete serie of tvprogramma op het moment?

Veruit mijn favoriete serie op het moment is Once Upon a Time van ABC. Een magische serie over het leven van de sprookjesfiguren in onze wereld. Zondag is de eerste aflevering van de tweede helft van het vierde seizoen uitgezonden in Amerika, dus ik kan weer kijken! Het is echt een aanrader om te kijken! Binnenkort staat een maand lang de Quote Monday in het teken van Once Upon a Time.

11. Hoe besteed jij je vrije tijd het liefst?

Ik besteed mijn vrije tijd het liefst met vrienden en familie of hakend op de bank! :) Of met een goed boek op de bank!

Dan is het nu tijd om mijn 11 bloggers te nomineren en mijn vragen te formuleren voor hen. Ik kom never nooit tot de 11 bloggers met minder dan 200 volgers, dus ik hou het bij vijf!

Interior Delights 
Een van mijn vriendinnen runt een super leuke webshop Interior Delights en heeft er ook een blog bij met ontzettend mooie foto’s en leuke DIY ideëen! Had ik al gezegd dat ze komend weekend te vinden is op de Lente en Tuinbeurs in Zwolle? Zaterdag zal ik haar een dag versterken en volgende week lees je er natuurlijk een blogpost over. Dus zoek je wooninspiratie?! Kom naar de beurs en check zeker haar blog en webshop!

Life in Chile
Leuke blog over het dagelijkse leven van Tineke, haar man Jaime en hun dochtertje Famke in Chili! Vroeger zaten we samen op dezelfde middelbare school en in de leerlingenraad. Voor het project Going Global van Edukans is Tineke toen met een docente naar India geweest. Later is ze naar Chili gegaan en is ze er gebleven. Ze houdt een leuke blog bij over haar leven en werk in Chili.

A cup of Paper
Leuke originele blog van Daisy met veel inspiratie voor leuke grappige en anders dan anders projecten! En mooie foto’s!!

Lucinderful
Stoere blog van een 16 jarig meisje wat ik bewonder om haar moet. Ze omschrijft zichzelf als volgt: Grof gebekte, maar goed gemutste 16-jarige Friese puber die houdt van concerten, festivals, hondje Pip, One Direction, sarcasme, Zwarte Piet, Turkse appelthee, lezen, schrijven en in haar vrije tijd een beetje vecht tegen kanker.

Helena Haakt 
In Boer zoekt vrouw zag ik bij de brieven van boer Jan een leuk gehaakt schaapje voorbij komen. Na wat googlen kwam ik er uit dat het schaapje ontworpen is door Helena van Helena Haakt. En ze maakt meer prachtige dingen! De te schattige kabouters staan op mijn to make list voor kerst! Erg gaaf! En die handige appelmandjes! Ik moet er nog steeds een maken zodat ik inderdaad niet telkens gebutste appels in mijn tas heb.

Dan nu mijn 11 vragen.

1. Wat is je grootste droom?
2. Waar moest je vandaag om lachen?
3. Als je een dier zou zijn, wat voor dier zou je dan zijn?
4. Wat is je favoriete winkel en waarom?
5. Stel je woont in het buitenland, welk Nederlands product zou je dan het meest missen?
6. Wat was toen je klein was je favoriete hobby?
7. Beoefen je een sport? Zo ja welke?
8. Wat was de mooiste plek op aarde waar je bent geweest?
9. Waar ben je goed in?
10. Waar kun je absoluut niet zonder?
11. Hoe ziet je droomhuis er uit?

Succes!

2 gedachtes over “Liebster Award!!

  1. Leuk om je antwoorden te lezen! Leer ik je ook een beetje beter kennen :) Ontzettend gaaf dat je bezig bent met het schrijven van een boek! Zoiets lijkt me zelf ook altijd nog heel erg leuk om te doen, ik zou wel een haakboek willen uitbrengen, maar eerst maar eens zelf wat meer ervaring op doen haha. En ik ben ook heel erg verslaafd aan once upon a time momenteel!

Geef een reactie

