Karwei klusdag!

Omdat ik bij de vorige Karwei klusdag aanwezig was kreeg ik een email met een aankondiging voor weer een Karwei klusdag. Dit keer stond het maken van een houten kweekkastje/kweekbakje op de planning. Ik was in eerste instantie niet van plan om mezelf op te geven, maar mijn moeder trok me over de streep en zo kwam het dat ik zaterdagochtend samen met nog 13 vrouwen en 1 man!! bij de Karwei stond om een kweekkastje te maken.

foto 1 (10)ecd

 

Het leuke van een klusdag is dat de materialen al helemaal klaar liggen en je onder begeleiding met het juiste gereedschap iets kunt maken. Ook deze keer betaalde je weer € 5,- en kreeg je een kado pas van € 5,- terug. Eigenlijk betaal je dus niets, maar op deze manier leggen de de drempel even iets hoger en komen mensen dus terug om de kado pas in te wisselen. (Ik gebruikte de pas nog gelijk dezelfde dag toen ik een geweldige stoel kocht!)

foto 2 (10)ecd

Anyway je krijgt een stap voor stap beschrijving, je kunt het gereedschap gebruiken, je wordt geholpen en het is natuurlijk erg gezellig! Ik was zo druk en enthousiast aan het werk dat ik compleet vergat om foto’s te maken van het proces. Volgende keer beter zou ik zeggen.

foto 4 (8)ecd

Dit is hem dan geworden! Nu nog even plantjes halen en er in zetten en dan is hij helemaal af! Hij is trouwens veel groter geworden dan ik had verwacht, gelukkig was ik dan ook met de auto. ;)

Wil je hem zelf ook maken? Op de site van de Karwei staat een stap voor stap beschrijving.

Bedankt Karwei Surhuisterveen – Opende voor weer zo’n gezellige klusdag!

 

Geef een reactie

