Snor kaart

Tsja hoe zullen we het kaartje gaan noemen? Ik noem hem maar de snorkaart! Je zag hem al voorbij komen in Pay It Forward Februari.

DSC01939ecd

Eind februari kregen we een ontzettend tof geboortekaartje met op de voorkant een grote snor en de woorden ‘Hoera een zoon!’ Vaak koop ik kaartjes want ik heb niet heel veel tijd om ze zelf te maken, maar dit keer besloot ik zelf een kaartje te maken. Ik laat je stap voor stap zien hoe ik het deed. Ook een printable zodat je hem zelf kunt maken!

Benodigdheden: 
Blanco dubbele kaart (ik kocht de mijne bij de Action)
Zwarte viltstift
Twee blauwe viltstiften
Printable snor
Potlood
Lettertang (Ik kocht de mijne bij de Hema)
Rond deksel (of ander rond iets)

Als eerste print je de printable uit. En leg je hem op de kaart op de plek waar je hem wil hebben. Vervolgens trek je met het potlood de contouren van de snor over. Als het goed is drukt het door op de kaart en zie je dit:

DSC01914ecd

Vervolgens ga je met de zwarte stift de snor inkleuren. Ik begon met de omtrek, waarna ik hem inkleurde met zwart.

DSC01915ecd

Nu is je snor al klaar! Alleen vond ik de kaart nog veel te wit. Ik besloot met twee blauwe viltstiften in de wilde weg stipjes te zetten op de kaart om de boel wat aan te kleden.

DSC01916ecd

Bijna klaar! Het is maken van deze kaart is super simpel! Nu nog een tekst op de voorkant gemaakt van de lettertang!

DSC01918ecd

Eigenlijk was de kaart klaar, maar ik besloot dat hij nog niet af was. Ik vond vooral de binnenkant nog erg kaal en besloot dat dat in het zelfde thema doorgevoerd moest worden als de buitenkant. Omdat ik nog wel tekst in de binnenkant wou schrijven bedacht ik de volgende oplossing.

DSC01919ecd     DSC01920ecd

Door het deksel van een glazen pot op de kaart te leggen en er omheen stipjes te maken heb je een vrolijke binnenkant en toch ruimte om te schrijven! Ook de linkerpagina versierde ik met stipjes en klaar was de vrolijke handgemaakte kaart! Het is een simpele manier om snel een persoonlijke kaart te maken! Ik werd er in ieder geval erg vrolijk van!

Een gedachte over “Snor kaart

Geef een reactie

