Fijne herinneringen pot

Vorige week zondag liep ik met manlief lekker in de zon langs het strand. Als ik langs het strand loop heb ik altijd de neiging om schelpen te gaan zoeken. Ik kom vaak thuis met mijn jaszakken voor schelpen, om ze later weer weg te doen of buiten in de bloemperkjes te strooien. Toen ik daar langs de zee liep mocht ik van mezelf 1 schelp meenemen en ik bedacht een manier om toch er iets ‘nuttigs’ mee te doen.

Op Pinterest zie ik regelmatig leuke potten voorbij komen met een dier er boven op. Ik heb er al een aantal gemaakt, drie zijn nog zoek in de verhuisdozen, maar de pot met de giraffe staat mooi te zijn op mijn bureau. Ik had nog een aantal kringloopdieren liggen en ging aan de slag.  Ik maakte een ‘Fijne herinneringen pot’. Dit hele jaar ga ik leuke, grappige en andere dingen in de pot doen, zodat dit mijn herinneringen pot van 2015 wordt.

DSC01986ecd

Je hebt de volgende dingen nodig:
– Lege glazen pot
– Plastic dier (ik haal ze bij de kringloop)
– Verf in de gewenste kleur
– Kwast
– Lijm

Je maakt hem als volgt. Neem een lege glazen pot. Voor deze gebruikte ik een lege mayonaise pot van de Lidl. Hij is mooi gelijk van vorm en lekker groot. Verf het deksel en het dier in dezelfde kleur. Ik gebruik voor (bijna) al deze potten de Hema decoratie goudverf. Het is een klein potje, maar ik doe er al jaren mee. Het droogt op met een prachtige glans. Maar het moet wel even drogen.

Als het deksel en het dier droog zijn na 24 uur dan lijm je het dier op de pot. Weer laten drogen en je kunt je herinneringen op een leuke plaats bewaren!

Bij mij staat de pot op mijn bureau zodat ik er zicht op heb. Ik ben benieuwd wat er dit jaar allemaal in komt!

Geef een reactie

