DIY Hippe kussens

Onze nieuwe bank is groot en verdient dus ook een paar grote kussens. Het liefst het formaat 60 x 60, maar waar vind je die voor een betaalbare prijs en in een leuk printje? Ik vond ze nergens. Dan maar zelf kussens maken, alleen kon ik geen stofje vinden in het patroontje wat ik wou. Tot ik bij de Hema kwam en daar tegen deze te gekke theedoeken aan liep. Ik maakte daar stoere kussens van.

DSC01990ecd  DSC01991ecd

Om 1 kussenhoes te maken heb je de volgende dingen nodig:
– twee theedoeken (ik koos een effen en een met print)
– schaar
– naaimachine
– spelden
– vulling
– naald

Leg de twee theedoeken met de goede kanten op elkaar.
Speld ze op elkaar en laat nog een opening over van ongeveer 20 cm in een van de vier kanten. Door deze opening ga je straks de stof keren zodat de goede kant boven ligt en door dit gat doe je de vulling in het kussen.

Naai de twee theedoeken op elkaar en hou dus dat gat open.
Keer de stof om door dat gat.
Vul het kussen.
Naai het gat dicht met de techniek onzichtbaar dichtnaaien. Weet je niet hoe het moet? Op de blog van Sew Natural leggen ze het goed uit.

En klaar is je kussen! :)

DSC02038ecd DSC02039ecd

Het resultaat zijn drie heerlijke kussens om op de bank in weg te kruipen!

4 gedachtes over “DIY Hippe kussens

Geef een reactie

