Flora Carpet

Mijn liefde voor haken begon toen ik het Flora Carpet haakte. Ik moest en zou een gaaf gehaakt kleed in de woonkamer hebben liggen en aangezien ik niet van plan was er een €100,- voor te betalen moest en zou ik het zelf maken.

fotos-026

Voordat ik aan het kleed mocht beginnen moest ik van de handwerkdames eerst maar eens de vaste leren haken. De termen als vaste, stokje, half stokje en een halve vaste vlogen me om de oren. Ik snapte er werkelijk geen biet van en deed maar mooi wat me gezegd werd. Ik haakte eerst dan ook een laptophoes.

Iphone 031ecd

Daarna was het vloerkleed aan de beurt. Eerst moest ik van de haakdames oefenen met katoen en daarna mocht ik echt aan het echte werk beginnen. Ik werkte tijden aan het vloerkleed, vooral omdat ik alle steken nog moest ontdekken en omdat het niet echt een kleed werd maar een kommetje…

Foto's 027ecd

Ik heb het vloerkleed meerdere malen uitgehaald en maar weer door! Uiteindelijk is het gelukt en had ik een prachtig vloerkleed en daarna heb ik er weer meerdere gehaakt! Voor iemand die overal foto’s van neemt is het zeer frustrerend dat ik geen foto’s kan vinden van het eindresultaat. Ik zal nog eens rustig zoeken in alle foto’s.

Maar het goede nieuws is dat jij hem ook kan maken. Het patroon is van Hoooked en aan te vragen via de email: info@hoooked.nl

Geef een reactie

