DIY top van sjaals

Vorig jaar vond ik een gave DIY tutorial op internet, namelijk een shirt van sjaals. Helaas vond ik bij geen enkele kringloop twee bij elkaar passende sjaals die ook nog eens even groot zijn, tot vorige week!

Ik kocht bij de kringloop deze twee blauwe sjaals en besloot dat het vandaag tijd werd om het uit te proberen. Voor de twee sjaals samen was ik €1,- kwijt!

20140804-185951-68391377.jpg

Het enige wat je nodig hebt zijn twee sjaaltjes, spelden, meetlint en een naaimachine.

Leg de sjaals op elkaar met de verkeerde kanten op elkaar. Je hoeft maar vier lijntjes te naaien. Op de afbeelding hieronder staat welke lijntjes. Omdat ik zelf grote sjaals heb en een ruimvallende hals mooi vind, heb ik 35 cm vrijgelaten voor mijn hoofd en 25 voor mijn armen.

20140804-190250-68570691.jpg
bron

Je naait deze vier lijntjes, je draait hem om en voilà je bent klaar! Als je grote sjaals neemt wordt het een soort tuniek tot een jurkje.

Leuk en simpel! En heerlijk voor in de zomer die er hopelijk snel aankomt!

Een gedachte over “DIY top van sjaals

Geef een reactie

