Stylecraft Lily Pond CAL

Via Instagram ontdekte ik een aankondiging voor de Lily Pond CAL en toen ik ’s middags in een wolwinkeltje kwam om Stylecraft te kopen voor de CAL 2014 die ik nog wil gaan haken hing daar ook al een aankondiging. Wekelijks werden er via Facebook previews gegeven voor de deken en uiteindelijk werd het hele plaatje onthult. Een vijver met water vol bloemen. Na een tijdje dubben, want ja ik had al een aantal dekens in wording, toch besloten om mee te doen.

Het is de eerste keer dat ik mee doe met een CAL en hem dus keurig netjes per week volg en keurig mijn huiswerk (probeer) te maken. Het is een leuk, uitdagend patroon en ook te volgen voor beginners. Het begint met makkelijkere steken en bouwt op in moeilijkheidsgraad.

DSC02043ecd

Alleen van de kleuren werd ik al vrolijk! Officieel haak je het met Stylecraft Life DK, een garen met 25% wol. Zelf haak ik hem met Stylecraft Special DK.

Komende dinsdag komt het derde deel online. Inmiddels is het water al klaar en de eerste bloem.

DSC02163ecd

Het resultaat van het eerste deel. Het water. Hier maak je vier van.

DSC02159ecd

Het resultaat van deel twee. Alleen nog met roze het hart van de bloem borduren. Ook hier maak je er vier van.

Mocht je ook mee willen haken? Dat kan via de site van Stylecraft kun je de vertalingen van het patroon vinden. Elke twee weken komt er weer een nieuw deel online.

Geef een reactie

