Moederdagdekentje

Een paar weken terug deelde ik de gehaakte rand rondom een fleecedeken. Je kunt hem HIER vinden. Een fleecedeken met een leuke gehaakte rand leek me het perfecte moederdagcadeau, omdat mijn moeder gek op dekentjes is. Bij de Wibra (daar kwam ik toevallig een keer, ik wist niet dat ze daar fleecedekentjes hadden) kocht ik dit mintgroenige fleecedekentje, waarna ik de kleuren Lavande en Violot van Phildar Cotton 3 kocht om de rand mee te haken.

DSC02197ecd

Voor de rand gebruikte ik het patroon van de rand van de Drops Tranquility sjaal. Deze staat op mijn te-haak lijstje, maar eerst heb ik nog genoeg andere dingen te doen.

DSC02198ecd

Voor de rand van deze deken haakte ik eerste een rij vasten rondom de deken. Daarna haakte ik toer 1 van de rand. Ik had eerder moeten beginnen om de hele rand er op te haken, want ik denk dat ook geweldig zal staan. Dus dat probeer ik later nog een keer uit, voor nu ben ik hartstikke tevreden.

DSC02201ecd

In haakland lijkt het deze maand wel helemaal in te zijn om randen om fleecedekens te haken. Misschien komt dat ook wel omdat het een ideaal cadeau voor moeder dag is. Wil je het geven dan zou ik je aanraden om er vandaag al mee te beginnen en morgen ook door te haken. Er zit nog wel even wat werk in. Hieronder nog een aantal mooie randen en inspiratie van andere bloggers:

De prachtige rand om een Hema fleecedeken van Haak & Maak. Daphne van Haak & Maak heeft ook echt een ontzettend leuke blog, dus het is een aanrader om even te bekijken.

Caroline van CutiePie Designs maakte een tutorial over het maken van deze te schattige deken met bolletjes rand. Ook haar blog is een aanrader om te volgen!

De rand die Little Mint Elephant haakte om haar CAL deken vind ik ook geweldig. Persoonlijk zou ik bij een fleecedeken beginnen met haken bij toer 9 (oranje) uit haar patroon.

 

Wie gaat er allemaal nog meer zo’n toffe rand om een fleecedeken haken?

2 gedachtes over “Moederdagdekentje

  1. mooi :) Ik heb 2 fleece dekens liggen en wil heel graag daar nog eens een rand om haken. Die rand die er in de fabriek omheen is gezet is vaak super lelijk. Heel slordig. Dit lijkt veel mooier! Maar ik ben er nog niet aan toe gekomen.

    • Leuk! Je haakt gewoon om die rand heen die er zo slordig om heen zit. Dat scheelt je heel veel werk, want anders zou je met een festonsteek zelf eerst een ‘rand’ moeten maken waar je vervolgens weer om heen haakt. Maar zo is die rare rand wel weg inderdaad.

Geef een reactie

