Amigurumi Pony in elkaar zetten

Vorige week deelde ik het patroon van de pony met je. Je kunt hem HIER vinden.

Om te laten zien hoe je hem in elkaar zet heb ik zelf ook nog even zo’n schattige pony gehaakt. :) Met deze post laat ik je stap voor stap zien hoe je de pony in elkaar zet. Ik hoop dat het duidelijk is.

DSC02184ecd

Als je netjes alle onderdelen hebt gehaakt, heb je zo’n bult aan onderdelen liggen. Nu is het nog een ongeorganiseerde bende, maar daar komt verandering in.

Manen:

manenecd

Leg de manen in de juiste volgorde van links naar rechts. Dan naai je de middelste drie onderdelen (foto 3) met een steekje aan elkaar vast. Draadjes NIET afknippen. De manen hoef je niet op te vullen.

DSC02189ecd

Onderdeel 1 naai je volledig aan een kant vast aan het tweede onderdeel. Onderdeel 5 naai je helemaal vast aan onderdeel 4 (helaas begaf de camera het toen).

manennaaienecd

Bepaal hoe je de manen op het hoofd wilt hebben. Zet het vast met kopspelden, dan kun je goed kijken hoe je het wilt hebben. Als je tevreden bent naai je de manen aan het hoofd vast. Dat doe je op de volgende manier. Onderdeel 1 naai je rondom helemaal vast aan het hoofd. De onderdelen 2, 3, en 4 naai je met het draadje wat je nog hebt hangen vast met een steekje aan het hoofd. Onderdeel 5 naai je weer rondom vast.

Oren

Het volgende onderdeel om vast te naaien zijn de oren.

oren ecd

Naai eerst de twee kanten van een oor samen. Als je dit doet kun je het oor daarna er makkelijker op naaien. Naai het oor op het hoofd. Ter hoogte van onderdeel 2 van de manen. Wil je hem liever op een andere plek dan mag dat natuurlijk ook.

Lijfje

foto 4 (2)ecd

Naai het lijf aan het hoofdje. Ook hier is het handig om het eerst even vast te zetten met kopspelden. Dan wiebelt het minder onder het naaien en kun je hem beter vast naaien.

Pootjes 

pootjesecd

Ook bij de pootjes naai je eerst de twee kanten samen, zodat je ze makkelijker op het lijfje kunt naaien. Naai de pootjes aan het lijfje.

Staart

DSC02300ecd

Als laatste haak je met een paar steekjes de staart aan het lijfje en voila je bent klaar!

DSC02301ecd

Lief toch?

Advertisements

2 gedachtes over “Amigurumi Pony in elkaar zetten

    • Dankjewel voor het lieve compliment Daphne! Ik vind het altijd een ontzettend priegelwerkje en moet mezelf er toe zetten, maar het resultaat is wel altijd erg tof. :)