Drops Tranquility sjaal

Mijn moeder is zo’n beetje verslaafd aan het haken van omslagdoeken, De ene na de andere prachtige omslagdoek rolt van haar haaknaald af en ze heeft al veel mensen er blij mee gemaakt. Ik hoor van velen dat omslagdoeken haken verslavend is en het zo lekker weghaakt voor de tv. Omdat ik deze maand drie prachtige bollen Fenna kreeg moest en zou ik daar natuurlijk een omslagdoek van haken. Op de blog Van Dani had ik al een aantal prachtige omslagdoeken voorbij zien komen gemaakt van het Tranquility patroon van Drops. Ik moest en zou er nu ook zo eentje maken.

Vol goede moed ging ik aan de slag, maar het begin van het patroon wordt een beetje gek uitgelegd. Met de duidelijke haakschema’s werd het me al snel duidelijk en ging ik als een speer. Maar haken voor de tv werd hem met dit patroon niet helemaal, ik vergat stokjes en sloeg steken over. Vorig weekend haakte ik op de camping een heel stuk aan de omslagdoek. Het patroon herhaalt zich telkens dus het zat snel in mijn hoofd en het was makkelijk om mee te nemen. Gisteravond haakte ik de laatste toer aan de sjaal/omslagdoek en is hij klaar!!

DSC02309ecd DSC02310ecd DSC02308ecd

Ik vind hem erg mooi geworden met het kleurverloop. Een volgende keer zou ik misschien nog een grotere haaknaald kiezen, zodat hij nog wat losser wordt.

Wil je zelf ook zo’n gave sjaal/omslagdoek maken? Het patroon van Drops vind je hier. 

Ik kwam er trouwens achter dat het patroon van de Tranquility van Drops erg lijkt op de populaire Southbay sjaal.

2 gedachtes over “Drops Tranquility sjaal

  1. Erg mooi is ie geworden! Inderdaad een fijn patroon, ik heb ‘m pas ook gehaakt en ga ‘m binnenkort showen op mijn blog. De kleuren de jij hebt gebruikt zijn erg mooi, ziet er erg leuk uit in dit strepenmotief! Daar ga je vast veel plezier van hebben.

Geef een reactie

