Easy peasy birdy!

Pfft drukke tijden. De laatste loodjes voor de studie en die zijn het zwaarst. Vooral omdat ik ze telkens stiekem een beetje voor me uitschoof. Ik deed alsof ik wat deed en er gebeurde ook echt wel wat, maar ik checkte Facebook toch echt iets vaker dan mijn studieboek. De deadline was vandaag en op het laatste moment was het natuurlijk toch nog even stressen. Maar het is gelukt. Gevolg daarvan was wel dat de vrijdag post wat later online komt dan normaal. Ik schrijf vaak vooruit, maar door de drukte van de afgelopen weken is dat telkens grandioos mislukt.

Toen ik eindelijk klaar was met mijn portfolio en andere studie verplichtingen mocht ik van mezelf weer aan de haak. Ik heb zoveel leuke toffe projecten die ik wil starten, maar ik moet van mezelf eerst mijn UFO (UnFinished Object) lijstje terug brengen van 22 naar maximaal 7. Dus daarom vol goede moed het blik met UFO’s geopend en afgemaakt. Ik vond onder andere het begin van dit toffe vogeltje terug plus het uitgeschreven patroon. Ik deel hem graag met je!

DSC02344ecd

Een tafel vol UFO’s en patronen.

DSC02349ecd

Het easy peasy vogeltje! Gefotografeerd in zijn natuurlijke habitat, de apenboom. ;)

Om hem te maken heb je nodig:
– garen
– haaknaald 2,5
– borduurgaren
– naald met een botte punt
– naald met een scherpe punt
– schaar

Vogel:
R1: Haak 6 vasten in een magische ring. (6)
R2. Haak in elke steek twee vasten (12)
R3: Haak in de eerste steek een vaste, in de tweede steek twee vasten. Herhaal tot het einde van de ronde. (18)
R4:. Haak in de eerste twee steken een vaste en in de derde steek twee vasten. Herhaal tot het einde van de ronde. (24)
R5: Haak in de eerste drie steken een vaste en in de vierde steek twee vasten. Herhaal tot het einde van de ronde. (30)
R6 – 16: Haak in elke steek een vaste. (30)
R17: Haak de eerste twee steken samen (minderen), haak in de volgende drie steken een vaste. Herhaal tot het einde van de ronde. (24)
R18: Haak de eerste twee steken samen (minderen), haak in de volgende twee steken een vaste. Herhaal tot het einde van de ronde. (18)
R19: Haak de eerste twee steken samen (minderen), haak in de volgende steek een vaste. Herhaal tot het einde van de ronde. (12)
R20: Haak twee steken samen. Herhaal tot het einde van de ronde. (6).
Hecht af en werk de draad weg.

Vleugels (maak er twee)
R1: Haak vijf vasten in een magische ring. (5)
R2: Haak in elke steek twee vasten (10)
R3: Haak een vaste in de eerste steek, haak twee vasten in de tweede steek. Herhaal tot het einde van de ronde. (15)
R4 – R6: Haak in elke steek een vaste.
Hecht af en laat er een lange draad aan zitten.

Naai de vleugels aan de zijkanten van het vogeltje. Ik liet ze wat scheef aflopen.

Staart
R1: Haak zes vasten in een magische ring. (6)
R2: Haak in elke steek twee vasten. (12)
R3: Haak in elke steek twee vasten. (24)
Hecht af, laat er een lange draad aan zitten.

Vouw het rondje wat je hebt dubbel en naai het aan de achterkant van het vogeltje vast. Met de dubbelgeslagen kant naar de vogel toe. De open kant laat je open zodat het vogeltje daar op kan steunen.

En voila je easy peasy birdy is klaar!

Zelfs Nynus vind het een schatje!

DSC02357ecd

Het patroon is mijn eigen patroon, eventuele overeenkomsten met andere patronen rusten op louter toeval. Je mag voor eigen gebruik dit patroon gebruiken, maar niet delen of openbaar maken via je eigen website of Facebook. Verwijzen met een link mag natuurlijk wel! :) 

Geef een reactie

