Restjes deken

Een hele tijd geleden kreeg ik een tas vol restjes garen van mijn tante, deze had zij ook weer gekregen. Of ik wat met de kleine en grote bolletjes garen kon die in de tas zaten. Vast wel! Ik was bezig met mijn granny square project en besloot van deze restjes ook maar granny squares te gaan haken. Uiteindelijk vond ik ze niet passen bij het project waar ik al mee bezig was en ik had al een hele stapel van de restjes. Ik kocht twee bollen bij de Hema en nog een bolletje Soft van de Zeeman.

Toen ik in de vakantie de V stitch blanket afmaakte hield ik ook daar bolletjes van over. Hier van haakte ik de laatste vierkantjes voor de deken. Wat was ik blij dat ik alle 234 granny’s af had! Er hebben veel uren ingezeten en de bollen zijn met me mee geweest op reis naar Londen en Duitsland.

De opluchting dat ik alle granny’s klaar had sloeg al snel om in een lichte wanhoop! Ze moesten nog allemaal aan elkaar! En ik moest alle draadjes nog afhechten…. Slik!

Foto's 1415 973ecd

Alle granny’s heb ik aan elkaar bevestigd door ze aan elkaar te naaien. Vorige week plaatste ik er een blogpost over. Hoe je zelf een granny square haakt vind je hier.

Ik begon met het op kleur leggen van alle granny’s. Waarna ik alle kleuren over de rijen (13 bij 18) verdeelde en uitlegde op de vloer in de woonkamer.

Foto's 1415 974ecd

Heerlijk al die verschillende tinten en kleuren! I love it! Daarna begon de lastige klus om te bedenken in welke volgorde ik de vierkantjes wil hebben.

Foto's 1415 976ecd

Eerst alle kleuren verdeeld over de rijen. Daarna geen puzzel om de kleuren door elkaar te husselen!

Foto's 1415 1148ecd

Work in progress! Al een groot deel in elkaar, maar nog niet helemaal.

Toen uiteindelijk alles in elkaar zat was ik erg blij! Wat een werkje! Om het af te maken haakte ik een rand om de deken heen van vasten. Dit deed ik met de donkerroze soft van de Zeeman. En ik haakte in totaal vier toeren aan vasten als rand. Ik wou eigenlijk er een schulprandje omheen maken, maar dat vond ik toch niet bij de deken passen.

Ik heb prachtige foto’s gemaakt van het eindresultaat en nu wil de camera ze niet uploaden naar de computer. Deze foto’s komen zo snel mogelijk!

2 gedachtes over “Restjes deken

Geef een reactie

