Boek review! Sweet Crochet

Voor mijn verjaardag vroeg ik het boekje Sweet Crochet van Sandrine Deveze. Sandrine Deveze heeft een hele eigen stijl en maakt leuke verfrissende dingen. Haar blog is ook een bezoekje waard, al kan ik nog maar weinig Frans lezen. Had ik misschien toch iets beter op moeten letten in de Franse les. Ik heb er zelfs nog eindexamen in gedaan.

Toen ik hoorde dat haar (Franstalige) boek in het Engels werd vertaald wist ik zeker dat ik het wou hebben. :) Al was het alleen al omdat het patroon van de peer er in staat. DSC02598ecd

De buitenkant is ook al erg schattig! :)

DSC02599ecd

De inhoudsopgave. Allemaal gezellige patroontjes! Op mijn maken lijstje staat de peer, het hert (laatste plaatje) en het konijn wat er boven staat.

DSC02600ecd

Het boek oogt fris, is mooi vormgegeven en heeft prachtige foto’s! Maar nu nog aan de slag.

Het boek is in het Engels en is qua patroon vrij duidelijk. Ik haakte de peer en kwam uit het meeste, maar een aantal dingen (zoals het haken van het blaadje) vond ik niet helder aangegeven. Het is even puzzelen en je nuchtere verstand gebruiken, ik denk dat dit wel beter uitgelegd had kunnen worden. Ook moet je aan het eind van het haken van de peer een stuk van 70 cm er aan laten zitten, om de peer zijn karakteristieke vorm te geven. Hoe ze dit bedoelen snap ik niet en mijn peer vind ik er verder wel erg geslaagd uitzien. Zeg nou zelf, dit is toch een schattig peertje geworden ?

foto (7)ecd

Al met al vind ik het een leuk boek met vlotte ontwerpen, al had het hier en daar wel wat duidelijker mogen zijn.

Zijn er meer die dit boek hebben en er al iets uitgemaakt hebben?

6 gedachtes over “Boek review! Sweet Crochet

  1. Wat leuk! Wel jammer dat het wat onduidelijk is, dit heb je wel vaker met haakboeken helaas. Maar met ervaring red je je vaak uiteindelijk wel denk ik. Staan wel leuke patronen in zo te zien.

  2. Ik heb laatst het eendje ‘Mariette’ gehaakt. Was erg duidelijk (alleen hoe het patroon van het strikje kon ik nergens vinden..). Ik heb tijdens het haken wel zitten slapen, ik ben namelijk 10 toeren vergeten te haken. Oeps…Verder staan er erg leuke ontwerpen in het boekje. Ik ben fan!

    • Leuk! Ik haakte ook nog de vos, maar ook ik vergat een paar toeren. Er ontstond een hele rare vos, dus ik heb hem maar mooi weer uitgehaald. ;) Ik ben ook fan! Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe boekje!

Geef een reactie

