Heerlijke sjaal

In het najaar en in de winter heb ik een innige relatie met mijn colsjaal. Zoals je op de foto kan zien, is hij van al het dragen niet meer helemaal recht. Op de kerstfair van mijn werk kocht ik ooit een leuke paarse en die droeg ik vrijwel dagelijks, tot ik hem in Londen ergens achter liet. Dom, dom, dom. Ik had nog wel een aantal gebreide sjaals, maar niets zo lekker als een col die je over je hoofd kan trekken.

DSC02648ecd

Dan maar zelf een col haken. Hoe ik hem haakte deel ik met je. Bij toeval ontdekte ik de leuke haakblog van Cute Dutch en haar patroon van een Colsjaal. Zij haakt het met Rico Color Touch en haakt er een koordje doorheen zodat je hem aan kunt trekken. Ik besloot dat laatste niet te doen en haakte de colsjaal met twee bollen Drops Andes. Ik ben gek op de garens van Drops en al helemaal op de garens met alpaca. Drops Andes is bestaat uit wol gemixt met alpaca, wat zorgt dat de sjaal mooi wordt van vorm, maar ook dat hij super zacht en warm is! Na een jaar dragen is hij nog steeds erg mooi en stevig!

Wil je hem ook maken? Alle garens voor naald maat 9/10 zijn geschikt en je hebt ongeveer 180 meter nodig. Plus een haaknaald 12 en het patroon van Cute Dutch. Die vind je hier. 

Laat de winter maar komen! ;)

Geef een reactie

