Licht in donkere dagen

Buiten wordt het alweer donkerder en nu het ook nog regenachtig wordt heb ik helemaal het herfstgevoel! Ik hou er dan ook van om lekker veel kaarsjes aan te doen in huis en het liefst zou ik al de kerstversiering van zolder halen en alle speciale kerst waxinelichtjes houders. Maar ik moet van mezelf wachten tot 6 december voor dat ik het huis in kerst sfeer ga maken. Hopelijk red ik dat…

foto 1 (4)ecd

Op de blog van Draad en Praat zag ik ik een ontzettend leuk sfeerlicht en ze heeft ook nog het patroon er bij gezet. Helemaal super! Ik neusde dus even bij de Action, Blokker en de Hema opzoek naar een rechte vaas voor om het ook te maken. Maar helaas hebben ze scheef oplopende, vierkante en bolle vazen op dit moment en geen rechte. De kringloop had toevallig wel rechte vazen en daar kocht ik er twee.

DSC02944ecd

Het patroon is super makkelijk en ik had mijn eerste binnen een uurtje klaar. Ik gebruikte het acrylgaren van de Action in de kleuren silver grey en cream en haakte met een 4,5 mm. Het patroon en de uitleg kun je hier op de blog van Draad en Praat vinden.

Zijn ze niet gezellig. En het schijnt ook zo mooi!

DSC02946ecd

foto 3 (3)ecd

Ook leuk om cadeau te geven! En ik moet waarschuwen dat het patroon een beetje verslavend is waardoor je er veel wilt maken en alles in huis bij elkaar gaat zoeken om zo’n gezellig jasje om heen te haken en er vervolgens een waxinelichtje in te zetten… *guilty*. Of om iedereen te bedenken die je wel zoiets cadeau kan geven en met welke reden. Haha, anyway leuk, tof patroon maar verslavend.

2 gedachtes over “Licht in donkere dagen

  1. Ooooh ja leuk! Gelukkig heb ik nu even geen vazen of glazen potjes om voor te haken, anders zou ik waarschijnlijk ook bezig blijven. Ik ben altijd een beetje bang dat dat garen erg warm wordt, maar het zal waarschijnlijk geen probleem zijn. (Denk gelijk dat de kamer in de fik vliegt en zo ;) )

    • Haha, ik snap je angst. Zelf ben ik vooral echt bang voor houten kandelaars, ook als ze een aluminium binnenkant hebben. Vorig jaar is er zo’n kandelaar spontaan in de brand gevlogen. Gelukkig hebben we een glazen salontafel en ging de rest dus niet in de hens en waren we er bij. Ik laat dus ook nooit een kaarsje alleen. Ook met zo’n Maria kaars van de Action heb ik al eens gehad dat het plastic omhulsel begon te smelten en te branden. Dus ik blijf er altijd bij. Volgens mij valt het met deze omhaakte glazen vazen wel mee, omdat het best grote vazen zijn. ;) Maar beter safe then sorry!

Geef een reactie

