Hema envelop maker

Laatst liep ik in de Hema op de afdeling van de notitieboekjes, washi tapjes en andere gezellige dingetjes tegen een set envelop makers aan. Ik maak graag zelf envelopes, dat vind ik leuk werk en het stuurt zo leuk weg. Ik vind het een heerlijk gevoel om een kaartje op de post te doen in een vrolijke envelop. Alleen het maken van die dingen… Ik gebruikte een printable van een Amerikaanse website als mal voor de enveloppen, alleen na vijf enveloppen was die niet meer helemaal zo recht. Dus maakte ik een mal van karton, nadeel daarvan was dat je dan niet kan zien waar je moet vouwen. Het werkte wel, maar helemaal ideaal was het natuurlijk niet. Dus de Hema envelop maker ging mee naar huis om uit te testen.

Foto's 1415 891ecd

Behalve een mal voor enveloppen in drie verschillende maten zitten er ook mallen in om labels te maken. Altijd handig! De grootste maat envelop is het formaat van een ansichtkaart.

Om het uit te testen had ik de volgende materialen nodig:
– mallen van de Hema
– potlood
– tof papiertje (ik gebruikte papier van de Kruidvat)
– schaar
– plakband of washi tape
optioneel label voor het adres.

Foto's 1415 892ecd

Leuk papiertje voor de envelop en de mal, veel meer is er dus niet nodig!

PicMonkey Collage3455

Leg de mal op de achterkant van het papier en trek het over met een potlood. Trek ook een lijntje in de openingen van de mal. Je envelop zal er nu uitzien zoals op het rechter plaatje.

Knip de envelop uit. De lijntjes in het midden zijn om te vouwen en niet om te knippen. ;)

PicMonkey Collage23445

Vouw op de streepjes die je getekend hebt. Dit is je vouwlijn.
Tape de zijkantjes dicht zodat de envelop dicht is

Ik knipte en label uit uit een blok met allemaal grappige dingen van de Kruidvat.
Plak het label op de envelop en je bent klaar!

Later heb ik nog een label gemaakt met de label maker van de Hema en het is erg makkelijk. Ik ben erg tevreden met de envelop maker. Het is makkelijk, handig, snel en het is stevig waardoor de mal tijden mee zal gaan!

3 gedachtes over “Hema envelop maker

  1. Hé dat is een leuk ding! Onze Hema is erg klein en het assortiment is daarom ook niet zo groot. Die enveloppen mal heb ik ook nog nooit gezien. Wel een heel gaaf, persoonlijk resultaat geeft het!

Geef een reactie

