DIY kerstkaart I

Al sinds ik klein ben maakt mijn moeder elk jaar de kerstkaarten zelf. Ik heb nog nooit een gekochte kerstkaart van mijn moeder gezien. Elk jaar wordt er weer iets creatiefs bedacht en slaat eind november de goede moed om in stress. Want er is nog geen ontwerp of idee. Uiteindelijk wordt het stressen om het af te maken en worden het geen kerstkaarten of kerstcreaties maar nieuwjaarscreaties. Zelf ben ik af en toe van de makkelijke weg en koop ik wel kerstkaarten. Ik koop ze vooral in de uitverkoop na kerst als voorraad voor het jaar daarna. Maar telkens begint het toch te kriebelen en maak ik zelf mijn kerstkaarten. Omdat ik niet mijn moeder achterna wil gaan met stress voor Kerst en nog een beetje een relaxte Kerstvakantie wil maak ik altijd iets makkelijkere dingen en regel ik dingen op tijd.

Ik deel vandaag en volgende week een simpele DIY kerstkaart met je die je makkelijk zelf kan maken.

Alles wat je nodig hebt zijn blanco kaarten, stempels en een stempel kussen. Zelf gebruikte ik self-inking stempels van de Hema (geen aanrader! ze zijn er ook met stempelkussen zodat je zelf nog even de inkt er op moet doen) en blanco kaarten van de Action. (Ik zou niet zonder die winkel kunnen)

IMG_5686Stempel de stempels zoals je wilt op de kaart en klaar is je vrolijke kerstkaart. Easy does it! Volgend jaar doe ik wel weer iets super ingewikkelds. ;)

Een gedachte over “DIY kerstkaart I

  1. Ooh ja vroeger was ik helemaal ‘kaarten maken’ maar ik heb het eigenlijk al jaren niet meer gedaan. Daarbij heb ik eigenlijk ook niemand om kaarten naar toe te sturen, dus is het verwaterd :) Met stempels kun je inderdaad al een hele hoop!

Geef een reactie

