Haak je klaar voor Kerst: DenDennis

De afgelopen weken deelde ik al van alles met je voor kerst. Dat waren vooral de traditionele dingen die bij de kerst horen. Vandaag deel ik met je de hippe creaties die ik naar de patronen van DenDennis haakte.

group-christmas

DenDennis staat bekend om zijn haaksels die grappig zijn en niet zo stijf en traditioneel zijn. Voor de kerst ontwierp hij 6 patronen die je gratis kan vinden op zijn site, KLIK.

Ik  wou vijf van de zes gaan haken en ik begon vrolijk in de herfstvakantie.

Ik begon met het haken van de kerstboom. Binnen een uurtje/anderhalf uur had ik hem klaar. Ik had alleen wat ruzie met de ster en ik vroeg DenDennis om hulp op de KreaDoe. Daarna had ik het zo voor elkaar.

Daarna was de gingerbread man aan de beurt. Ook deze haakte vlot weg. Alleen ben ik een beetje lui met afwerkingen en heeft hij dus nog geen blaadjes met kersen op zijn hoofd…

foto 2ecd

De sneeuwman was zo klaar! Ik naaide alle onderdelen op elkaar en toen kon hij samen met de kerstboom knus onder de stolp.

foto 3ecd

Ik begon vrolijk aan Rudolf het rendier. En ondertussen kwam het bericht van DenDennis via Instagram dat er nog een extra, laatste patroon kwam. Namelijk een kerstengeltje. Hoe tof! Ik dook in mijn voorraad katoengaren en legde allemaal mogelijke combinaties aan garen bij elkaar om een heel leger aan kerstengeltjes te maken.

En toen.. toen begonnen DE twee weken voor de kerstvakantie. En dat blijven, net als de twee weken voor de zomervakantie, twee bijzondere weken. Weken die je vooraf niet vol zet met activiteiten, maar die uit zichzelf vollopen met allemaal sociale verplichtingen of laatste dingen die op het werk nog MOETEN. Dus daar lag Rudolf. Heel zielig zonder gewei, zonder rode neus te wachten tot kerst. Ook de kerstengel, kaal en zonder vleugels ligt zielig te wachten tot ik de haaknaald weer oppak.

foto 1ecd
Dit is Rudolf. Ik denk ik zeg het er even bij. ;) 

Alle patronen haken snel weg en je hoeft niet veel dingen aan elkaar te naaien. Maar mocht je ze nog allemaal voor kerst willen haken, dan mag je wel opschieten en nu met een kop thee en je haakwerk op de bank gaan zitten. ;) Dat ga ik nu dus doen, zodat Rudolf en de Kerstengel ook een fijne kerst hebben.

2 gedachtes over “Haak je klaar voor Kerst: DenDennis

Geef een reactie

