Garen reviews!

Het ene garen werkt toch anders dan het andere garen. Inmiddels heb ik veel met verschillende merken en garens gewerkt en kan ik uit ervaring zeggen dat er verschil in zit. Maar op internet valt er niet veel over te lezen. Daarom nieuw vanaf dit jaar, elke dinsdag een garen review.

DSC02916ecd

Ik wordt hiervoor niet betaald, dus de review is mijn eigen mening. Het reviewen van garen doe ik aan een aantal kenmerken die ik best belangrijk vind van garen of handig vind om te weten. Namelijk:
Zachtheid:
Samenstelling:
Gelijkheid van de draad:
Pluizigheid:
Naald:
Kleuren:
Aantal gram op de bol:
Aantal meters op de bol:
Prijs:
Waar te koop:

Mochten jullie als lezers tips (over kenmerken die nog ontbreken in het lijstje of garen) hebben of een verzoek hebben voor een review dan hoor ik het graag!

7 gedachtes over “Garen reviews!

  1. Wat een goed idee. Ik schrijf los en vast wel eens over mijn ervaringen met garens. Jij pakt het echt goed aan. Misschien is het een idee om erbij te vermelden wat je met het garen hebt gemaakt of werk je proeflapjes. Garen kan bij verschillende projecten namelijk wat anders reageren. Ook gebruik je voor verschillende projecten soms andere maten haaknaalden.

    Groetjes, Margaret

    • Hoi Margaret,
      Bedankt voor je compliment! Je idee is leuk en ik zal ook zeker vermelden wat ik met het garen heb gedaan en een link plaatsen naar het patroon. Als ik een blogpost maak schrijf ik er altijd bij welk garen en welke naald ik heb gebruik, dus dat komt goed.
      Ik werk niet echt met proeflapjes, omdat iedereen toch anders haakt. Ik heb laatst het nut van proeflapjes ontdekt door jouw blog, dus tegenwoordig maak ik ze wel om er zeker van te zijn dat ik het juiste aantal steken opzet.
      Je blogpost van vandaag is ook weer helder! Leuk!
      Groetjes Marije

Geef een reactie

