DIY 2016 Planner

Werken, studeren en daarnaast nog bloggen is bij elkaar soms wel een drukke combinatie. Vorig jaar had ik een dag agenda waar ik alles met verschillende kleuren in bij hield en plande. Handig, maar toch ook log en groot om mee te nemen. Daarnaast gebruik ik voor mijn werk een week/schoolagenda omdat dat handiger is met de lesuren. Maar deze agenda wou ik niet gebruiken als planner, dus had ik er twee. Niet handig en ik gebruikte in de dag agenda die ik als planner gebruikte veel dagen niet omdat dit werkdagen waren.

Ik zocht naar een handigere oplossing. Ik vond een aantal printables op internet, probeerde dat een tijdje uit, maar al die losse blaadjes is ook niets voor (een chaoot als) mij. Dus bedacht ik zelf een oplossing en maakte ik van een klein notitieboekje van de Action een planner voor 2016.

DSC02983ecd

Voor deze DIY heb je de volgende dingen nodig:
– Notitieboekje met in ieder geval 80 bladzijden
– Fineliners
– Lint
– Dubbelzijdige tissuetape
– Hobbylijm
– schaar
De hobbylijm en fineliners kocht ik bij de Hema en de rest kocht ik bij de Action. 

Stap 1.
Zoals een boek een titel nodig heeft, zo heeft jouw planner een ‘titel’ nodig op het eerste blad. Je kunt het eventueel nog versieren etc.

DSC02987ecd

Stap 2.
Een ding hadden alle printable planners gemeen. Namelijk een lijst met doelen en vanuit daar plan je je activiteiten. Omdat ik dit jaar nogal een aantal dingen wil, lees: studie afmaken, bloggen en natuurlijk mijn werk doen, leek me de bladzijde voor doelen handig.

DSC02988ecd

Achter elk nummer kun je een doel/prioriteit schrijven en dit mogen best ‘grote doelen’ zijn. Later deel je ze op in actiestappen.

Stap 3.
De grote doelen deel je in, in actiestappen die kleiner zijn. Dit doe je per doel.

DSC02989ecd

Ik wist tijdens het maken van de planner even het Nederlandse woord doel niet meer te bedenken door alle Amerikaanse planners. Vandaar dat er staat goal. Anyway het doel deel je op in kleinere stappen die je kunt afvinken. Mijn eerst doel wordt mijn studie afronden. Daarvoor moet ik de volgende actiestappen nemen:
– POPP schrijven
– module 1 afronden
– module 2 afronden
– etc.

Deze stappen schrijf je allemaal op dan kun je ze afvinken.

Stap 4.
Schrijf op elke bladzijde een maand. Dan kun je makkelijk een maandoverzicht maken wat je die maand moet doen. Dit kun je eventueel later in een week in plannen.

DSC02993ecd

Zoals je ziet moet ik in Januari het cadeautje voor een jarige af hebben. Dit kan ik eventueel later in een week zetten.

Stap 5.
Zet alle 52 weken van het jaar elk op een eigen bladzijde. Dan kun je hieronder schrijven wat je deze week echt moet.

DSC02992ecd

Zoals je ziet wordt week 6 even een drukke week en moet ik zorgen dat dit allemaal klaar is!

Stap 7.
Je bent nu klaar met de binnenkant van de planner en kunt hem gaan gebruiken. Zelf vind ik het altijd wel handig om een lint/touwtje aan zo’n planner te hebben zodat ik het per week er tussen kan leggen.

Knip 20 cm lint af en doe het boek aan de achterkant open. Links zitten alle bladzijden nu en rechts de achterkant/kaft.

DSC02994ecd

Lijm met de hobbylijm het lintje vast aan de harde kaft van het boek.

DSC02995ecd

Vouw het andere uiteinde om en plak het vast met de dubbelzijdige tissuetape tegen uitraffelen.

DSC02996ecd

En voila klaar is je planner  voor 2016! Op naar een georganiseerd jaar!

7 gedachtes over “DIY 2016 Planner

  1. Ooh wat handig! Het lijkt een beetje op de bullet journal (al heb ik dat ook nog nooit gebruikt hoor). Op deze manier heb je meer ruimte om alles uitgebreid op te schrijven. Goed idee! :D

Geef een reactie

