CAL 2016

Morgen start de nieuwe CAL 2016! En dit jaar starten er niet een, maar wel twee CAL’s. Vorig jaar waren er ook meerdere CAL’s en ben ik niet aangehaakt bij de CAL 2015. Wel heb ik de Lily Pond CAL gehaakt, nou ja gehaakt, hij moet nog af…  Dit jaar haak ik wel aan bij de CAL 2016 en ik heb er zin in! Het leuke aan een CAL vind ik dat je elke keer toch weer nieuwe steken of steken combinaties leert.

In (bijna) een jaar tijd krijg je wekelijks huiswerk en haak je een deken. De eerste informatie is via de deze link te vinden. En op deze blog en op de aparte Facebook groep wordt vrijdags het patroon gedeeld. Ik wil proberen om wekelijks bij te blijven met het ‘huiswerk’ en dan op donderdag mijn resultaat van de afgelopen week delen.

Deze donderdag deel ik met je welke kleuren ik kocht. Ik koos voor het Royal garen van de Zeeman in de kleuren wit, lichtgrijs, donkergrijs, oud roze en mintgroen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden!

DSC03064ecd

De andere CAL die start is de Lossen & Vasten CAL. Deze CAL duurt geen 40 weken, maar drie maanden. Alle informatie daarvoor kun je hier vinden. Ook het huiswerk voor deze deken komt op vrijdag online.

6 gedachtes over “CAL 2016

  1. Ooh wat leuk! Ik heb nog nooit meegedaan met een CAL (want ja, al die bolletjes kosten wel wat centjes) maar ik ben wel van plan om dat een keer te gaan doen! :) Ik ben benieuwd, heel veel succes alvast! (Mooie kleuren trouwens!)

    • Dat snap ik erg goed! Ik koos voor Royal van de Zeeman omdat die maar 0,99 per bol zijn. Ze geven aan dat je voor de deken 5000 meter moet hebben, dat zijn 20 bollen. Ik kocht er maar 15, volgens mij kom ik dan wel uit. En het mooie is dat je bij de Zeeman de basiskleuren (wit, grijs) altijd wel bij kunt halen. Maar ik begrijp je keuze helemaal. Ik ga er vanuit dat je vast nog wel eens mee gaat doen! :)

  2. Indien ik meer tijd zou hebben zou ik hier graag aan meedoen (ben student aan de Hogeschool). Maar ik wou even melden dat ik heeeeeeelemaal verliefd ben op jouw kleurenkeuze.! Echt super mooi.!

    • Dankjewel Lotte voor je lieve reactie!! Ik kan me voorstellen dat je er niet zoveel tijd voor hebt. Ik ben zelf ook best druk, lees: baan en een master studie er naast, maar toch wil ik het graag gaan doen! Succes met je studie!

  3. De cal van 2016 bedoel je die van Jolanda toch? Heb net het eerste bestand gelezen en als ik eerlijk ben jeuken mijn handen :-) heb zo’n vermoeden dat ik toch aan”haak” over een week of 4 :-)

Geef een reactie

