Dagboek Line a Day

Vorig jaar rond deze tijd deelde ik met je mijn DIY line a day dagboek. Inmiddels zijn we een jaar verder en deel ik met je hoe het dagboek bevalt.

Foto's 1415 028ecd

Het maken van het dagboek was nog wel een klusje en aangezien ik af en toe liever lui dan moe ben vulde ik braaf alle data en jaartallen in tot eind april en daarna liet ik het en moest ik dus elke nieuwe maand de dagen van die maand invullen. Op zich werkte dit ook wel prima en zo zat ik dus elke maand even te schrijven in plaats van in een keer alle data van het jaar.

Dan was er nog het elke dag braaf in het boek schrijven. In het begin was dit geen probleem en deed ik dit braaf, maar af en toe vulde ik het dagboek in voor drie dagen of soms zelfs zes dagen. Omdat het boek in mijn werkkamer ligt krijg ik het niet alle dagen onder ogen, maar dat is niet erg. Naar Londen had ik het mee en schreef ik er avond op de hotelkamer in. Naar IJsland is het boek niet mee geweest, omdat het niet meer in de (hand) bagage paste. Toen ik terug was heb ik die dagen er in geschreven.

DSC03029ecd

Het schrijven in het boek bevalt me goed. Omdat je er over de dag een regeltje of soms een klein beetje meer schrijft ben je zo klaar. Over sommige dagen weet ik niet veel te schrijven, maar dat zul je altijd hebben. Sommige dagen moet je gewoon naar je werk, het huishouden doen, etc. Het leuke aan het dagboek vind ik dat nu ik het een jaar heb volgehouden, ik in het tweede tijdsvak schrijf en dus ook gelijk lees wat ik vorig jaar op deze dag heb gedaan. O

DSC03028ecd

Ook het notitieboek van de Hema houdt zich erg goed. Het is een stevig boek en blijft ook mooi. De sluiting van een elastiekje om een ‘knoop’ en ook het inlegdraadje als bladwijzer zijn erg handig, je start altijd op de juiste bladzijde. Het boek heeft meer bladzijden dan er dagen in het jaar zitten. Hierdoor zijn er nog een aantal bladzijden over, ik besloot er foto’s en dingen op te plakken van hoogte punten van het afgelopen jaar. Het geeft zo een leuke sfeer, samenvatting. :)

2 gedachtes over “Dagboek Line a Day

    • Dankjewel. Ik heb dat ook wel een beetje hoor. Ik schrijf er niet dagelijks in maar om de dag of om de twee dagen. En eigenlijk is het nu wel tof om te zien wat ik vorig jaar op deze dag deed. ;)

Geef een reactie

