Mix & Match Cal #1

Vorige week vrijdag stond het eerste patroon voor de Mix & Match Cal online! Zoals afgesproken laat ik je wekelijks zien wat ik met het huiswerk heb gedaan. Ik haak met Royal van de Zeeman in vijf kleuren (oud roze, mintgroen, wit, donkergrijs en lichtgrijs) en haaknaald 5. Ik moet zeggen dat hij wel erg breed wordt als je je netjes aan het patroon houdt, ik ben benieuwd hoe dit straks in de hoogte wordt.

DSC03143ecd.jpg

Het huiswerk voor deze week bestond uit het haken van de basisketting, een rij stokjes en granny stripes. Ik koos er voor om elke toer een ander kleurtje te geven en hechte ook meteen alle draadjes af. Hopelijk hou ik dat vol deze hele CAL, dan hoeft dat aan het einde niet meer!

DSC03142ecd.jpg

Het patroon voor week 1 kun je HIER vinden.  Morgen komt het nieuwe patroondeel online, deze kun je ook vinden op de site van Jolanda.

7 gedachtes over “Mix & Match Cal #1

  1. Mooie kleurencombinatie. Ik heb hier nu zoveel leuke werkjes liggen of zin om te maken dat ik niet aan een cal begonnen ben. Daarom extra leuk om het werk van andere te zien die wel aan een cal begonnen zijn. Succes,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

  2. Ik vind deze ook prachtig….ook de kleurencombinatie…ik wacht daarvoor ook op nieuwe kleuren Fenna…vind het zo herelijk zacht en lekker om mee te haken….ben benieuwd wanneer er nieuwe kleuren komen….deze ga ik maken na de 2014 cal waar ik nu aan begonnen ben….vind alleen de boletjes rand in die deken niet zo leuk…misschien laat ik hem er tussenuit of wat anders….veel succes met je nieuwe deken…gaat weer een prachtstuk worden….

    • Dankjewel Francien! Komen er binnenkort nieuwe kleuren Fenna dan? Want dat klinkt wel erg leuk! Soms staat inderdaad een randje je niet of wel aan en dan laat ik hem er ook wel eens tussenuit of ik doe er een andere rand aan. Bij de Cal 2014 heb ik wel gekozen voor de bolletjes rand omdat de deken al zo druk was. Hihi. Ik ben erg benieuwd naar jouw deken als hij af is!

      • Op een of andere manier waren de bolletjes aan de verkeerde kant mooier als aan de goede….heb het uitgehaald maar ga het overnieuw proberen…bij mijn andere deken zijn ze ook gelukt…..een beetje dichter bij elkaar gedaan toen …om de 6 ofzo…….laat hem zien op mijn tijdlijn als ik hem half af heb…heb net ook nog regenboog Fenna kunnen scoren op Facebook…dus kan voorlopig vooruit met mijn deken(s)..heb er helemaal zin in…het wordt zo vrolijk met dat wit ertussen…fijn weekend en groetjes Francien

  3. Wat leuk dat jij ook meehaakt met deze deken. Het Royal-garen is lekker zacht en haakt heerlijk. Je hebt een mooie kleurencombinatie. Helaas zijn bij Zeemand in mijn dorp vaak maar een paar kleuren te krijgen. De mooiste kleuren zijn steeds snel weg.
    Ik haak net als jij met ander garen dan de twee dames van de CAL gbruiken. Daarom heb ik eerst een proeflapje gehaakt met stokjes. Op mijn blog heb ik daar een handige aanpak voor besschreven. Ik heb daarna mijn haaknaald aangepast én ik heb het aantal steken per toer aangepast. Zo is mijn breedte ongeveer gelijk aan die van de officiële CAL-dekens.

    Veel haakplezier, Margaret

    • Hallo Margaret,
      Wat jammer dat bij jullie de mooie kleuren er telkens al uit zijn bij de Zeeman. Ik heb een paar keer geluk gehad. :)
      Mijn goede voornemen was om een proeflapje te gaan maken voordat ik met de deken ging beginnen, maar toen puntje bij paaltje kwam was ik een beetje lui… Ik ben van plan dit weekend jouw handige hulpje voor de proeflapjes te maken en dan ook consequent te gebruiken! Net als dat ik je 15 minuten haak regel van plan ben om toe te passen, dat is namelijk een heel goed plan voor al mijn UFO’s, die overal door huis slingeren.
      Fijn weekend! Groetjes

Geef een reactie

