Lace Marquise omslagsjaal

Vorige week lag het hele Noorden plat door een dikke laag ijzel en ook mijn werk en studie ging niet door. Ik had dus genoeg tijd om zelf aan de studie te gaan en tussendoor wat op Pinterest te kijken. Via Pinterest vond ik een aantal leuke patronen voor colsjaals en in dat overzicht stond ook de lace marquise sjaal van Deramores, wat overigens geen colsjaal is. Mijn vingers kriebelden om te beginnen met het haken van deze sjaal. In het patroon wordt een garen gebruikt wat ik natuurlijk niet in huis had en met de gladheid ga je ook niet uit huis. Gezien de aanbevolen haaknaald besloot ik dat Julia wol van de Zeeman het ook wel moest kunnen doen. Dus zo ging ik tussen het studeren door aan de haak.

DSC03150ecd.jpg

Het patroon haakt lekker weg als je het door hebt, als je het nog niet door hebt is het af en toe even puzzelen. Ik haakte zo de ene helft van de sjaal en de andere helft was ook snel klaar! Ik hield me goed aan mijn voornemen en maakte de hele sjaal af en werkte alle draadjes weg en toen was mijn heerlijk warme omslagsjaal klaar! Ik haakte met naald 7 mm en in totaal gingen er 3,5 bol in de omslagsjaal. Zoals je kunt zien is het een heerlijk lange en ook brede sjaal geworden! Je kunt hem heerlijk rondom je nek en schouders slaan.

DSC03154ecd.jpg

Het patroon is in het Engels en je kunt het hier vinden. Je moet even een gratis account aanmaken en dan kun je het patroon downloaden.

Geef een reactie

