DIY snelle workout planner

Het nieuwe jaar is weer begonnen en dat betekend dat best veel mensen vaak het voornemen hebben om meer te gaan sporten. Sportscholen doen goede zaken en na een paar weken zakt het goede voornemen weg.

Afgelopen zomer ontdekte ik dat je ook kunt ‘sporten’ a.k.a. workouts kunt doen met YouTube en vandaag deel ik je een super handige planner hier voor en een aantal workout aanraders.

Via de site van Follow Fitgirls kwam ik op hun Bikini Challenge en vond ik deze handige printable. Je kunt hem hier vinden. Ik volg niet al hun workouts maar kies er zelf ook een heel aantal via YouTube. Wel gebruik ik de printable om bij te houden wat ik heb gedaan.

Voor deze DIY heb je nodig:
– Printable (of je maakt zelf iets met Word/Excel whatever)
– Fotolijst A4 (Ik kocht de mijne bij de Action)
– Whiteboard marker

Super simpel, snel resultaat.

DSC02468ecd

Je raad het al. Doe het A4tje in de lijst.

DSC02470ecd

En klaar ben je! Nu kun je bij houden wat je elke week/dag hebt gedaan! Ging het fit worden maar zo snel en zweetloos als deze DIY. Vooral die chilling tuesday ben ik toch echt wel goed in… ;)

Om je toch nog wat Fitspiration te geven hierbij aanraders op YouTube.

Om ‘rustig’ aan te doen. Eerst het kanaal van DoYouYoga.com. Zij hebben een 30 dagen yoga Challenge, welke in het begin best even pittig kan zijn. Lees ‘hellup dat kan ik helemaal niet met mijn benen!’ Maar het is fijn om elke dag maar een kwartiertje ontspannen of ingespannen bezig te zijn.

Mocht je de 30 dagen yoga Challenge nog niet zat zijn? Dan kun je verder bij Bad Yogi met de 4 weken yoga Challenge. Ook gegeven door Erin Motz en weer rond een kwartier lang.

Mocht deze yoga je allemaal wat te lief en te ontspannen gaan? Ga dan voor de Weight Loss serie van Yoga With Adrianne. Echt serieus, als je niet meer wist dat je buikspieren had zo na de kerstdagen en alle oliebollen, na deze yogales/workout voel je ze gegarandeerd weer een paar dagen. Deze filmpjes duren allemaal 35 tot 45 minuten dus langer dan de bovenstaande. Ook Yoga With Adrianne heeft een 30 dagen yoga challenge, ook een aanrader en ook deze duren rond de 35 minuten. Ben je echt een beginner, wat wel meevalt als je de hele challenge van DoYouYoga hebt gedaan, dan heeft ze hier ook nog filmpjes met uitleg voor. Kortom je kunt hier heel veel vinden.

En dan nu het heftigere werk. ;) Zelf ben ik verzot op HIIT workouts van Tone it Up. Na zo’n workout van ongeveer 20 minuten kun je je afvragen hoe gezond het was, aangezien ik dan roder dan de neus van Rudolf het rendier ben. Maar wat voelt het goed om zo’n workout ’s ochtends vroeg te doen. De hele dag voel ik me dan super fit. Helaas ontbreekt er s’ochtends vroeg vaak nogal wat motivatie om dit dan ook consequent te doen… HIIT kun je het beste maar 2 keer in de week doen omdat het vrij intensief is. Tone it Up heeft ook andere hele leuke workouts zoals de Bikini ABS workout. Ze gebruiken er af en toe ook gewichten bij, deze kocht ik gewoon bij de Action. (Oh als de Action er niet was… Haha.)

Anyway tot zover mijn workout/yoga tips en video tips! Hopelijk heb je er wat aan. Ik heb in ieder geval mezelf weer voorgenomen om weer actiever aan de slag te gaan. ;) Nu nog doen.

 

 

 

2 gedachtes over “DIY snelle workout planner

  1. Heel handig idee vind ik! Maarrrr, ik moet eventjes passen. Ik ben bang dat ik 2 of 3 weken terug met yoga een verkeerde beweging heb gemaakt en daarna had ik last van mijn heup en nu weer een beetje van mijn rug (in de zomer mijn bekken compleet verdraaid) dus ik durf het eventjes niet meer aan.

Geef een reactie

