Mix & Match CAL #2

Vorige week vrijdag kwam patroon twee van de Mix & Match CAL online. En in het weekend kon ik mooi moed verzamelen om twee rijen puff stitches te gaan haken. Ik vind het een leuke steek, maar dan wel voor om een sfeerlichtje en niet 1.80 lang. Maar met de dvd box van Grey’s Anatomy aan haakte het best wel vlot weg.

DSC03161ecd

Het lastige vond ik het kiezen van de kleuren, want met elke keuze die je maakt ziet de deken er weer anders uit. Ik wist zeker dat ik de verlengde vasten met roze wou doen op witte vasten, dus de andere drie kleuren bleven over voor de andere toeren. Ik ben blij met hoe het is geworden.

Mijn moeder haakt de deken ook, ook met Royal en met een aantal dezelfde kleuren. Zondag kwam ik even niet uit de verlengde vaste en nam ik het project mee naar mijn ouders. Gelukkig kwam ik daar uit de steek en kon ik de toeren van deze week afmaken. Terwijl ik bij mijn ouders was legden we de beide projecten naast elkaar en dan is het wel heel erg leuk om te zien hoe verschillend twee dekens met veel dezelfde kleuren dan worden door de keuzes die je maakt. Zo heeft mijn moeder geen wit in de deken, dit geeft ook meteen een heel ander beeld. Volgende keer als ze beide naast elkaar liggen zal ik een foto maken!

DSC03162ecd

Op de foto zie je een deel van de steken van deze week. Ik snapte eerst zeer weinig van de verlengde vaste, vooral ook omdat ik op hele ingewikkelde fimpjes van YouTube belande toen ik de steek zocht. Achteraf kon ik gewoon mijn nuchtere verstand gebruiken en telkens een toer lager in de steek steken. Margaret van Bit of Color haakt de deken ook en had nog een handige tip voor het haken van de toer met de verlengde vasten. Je vindt de tip hier. En mocht je nou het patroon willen lezen? Deze vind je hier op de site van Jolanda.

Ik ben benieuwd wat voor steken en patroon er morgen online komt!

4 gedachtes over “Mix & Match CAL #2

    • Dankjewel! Ik ben ook erg benieuwd. Omdat ik nog niet weet hoe de hele deken precies gaat worden (de hele deken is wel eens gezien te weest, maar niet de details) kies ik elke week kleurtjes op de gok. Tot nu toe wordt het wel mooi ;)

Geef een reactie

