Garen review: Action Made by Me Acryl

DSC02624ecd

Ik schreef al een keer kort over dit garen in mijn blogpost over de sunburst granny square. Ik schreef dat ik helemaal blij werd van de kleurtjes en dus een aantal bollen ontvoerde naar huis. Achteraf was dit niet de handigste koop, al lijken ze erg zacht, schijn bedriegt.

Zachtheid: Als je over de bol aait wordt je bedrogen waar je bij staat. Het aait redelijk zacht en het voelt ook wel redelijk soepel. Dat blijft het ook totdat je verleidt bent om bolletjes (te veel natuurlijk) mee te nemen naar huis. Thuis is het nog lekker zacht, maar op het moment dat je de haaknaald pakt en de draad tussen je vingers door laat glijden gaat het mis, het garen veranderd in stug materiaal! Oh wat een crime vond ik het om met dit garen de sunburst granny square te haken. Het is dus stug garen wat mij zelfs op het laatst pijn deed aan mijn handen.
Samenstelling:
100% acryl
Gelijkheid van de draad:
De draad is gelijk en ook is het niet lastig om het begin uit het midden te halen. Wel had ik in mijn lichtroze bol wel 5 beginnetjes, kortom allemaal korte stukjes. :(
Pluizigheid:
Door de stugheid is dit niet zo pluizig.
Naald:
4 – 5
Kleuren:
Het garen is verkrijgbaar in 10 kleurtjes die best wel leuk zijn.
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
207 meter
Prijs:
€ 0,89 (ja lekker prijsje…)
Waar te koop:
Het garen is te koop bij de Action.

Al lacht dit garen nog zo lief naar je om zijn schattige prijsje, neem hem niet mee naar huis tenzij je graag open handen en pijnlijke vingers wilt! Ik moet alleen nog even verzinnen wat ik ga doen met die 12 bolletjes die hier nog liggen te lachen in de kast….

Wat ik er wel van haakte zijn de volgende dingen: (klik op de foto voor de instructie)

Sfeerlicht

Sfeerlicht

Sunburst granny square (vertaling)

Sunburst granny square (vertaling)

2 gedachtes over “Garen review: Action Made by Me Acryl

  1. ik denk dat dit persoonlijk is… ik gebruik het juist veel.. op naald 2 voor popjes en op naald 3 ben ik er mee aan de mandala madness begonnen in multikleur..

    • Hallo Ineke,
      Er zijn meerdere soorten garen van de Action die deze naam dragen. Hier gaat het specifiek om het dikkere acrylgaren. Ik kan me voorstellen dat het dunnere garen heel anders werkt dan dit stugge dikke garen. Op het etiket staat dan ook een iets andere naam, op deze staat alleen acryl. Ik heb de dunnere nog niet geprobeerd, maar dat ga ik na jouw berichtje zeker doen! Ik hoop dat mijn uitleg het wat verhelderd.
      Groetjes Marije

Geef een reactie

