Garen review: Hema Super Bulky

DSC02962ecd
Restje garen nog van de poef. 

Toen ik de colsjaal van de blog van Caroline Seignette van Cutie Pie wou maken kocht ik dit garen. Onder het haken kwam ik er achter dat het wel een enorm zware colsjaal zou worden. Dus haalde ik het weer uit en omhaakte ik er een leren poef mee.

Zachtheid: Het garen is niet erg heel zacht en zelfs een beetje stug.
Samenstelling:
100% Acryl
Gelijkheid van de draad:
De draad is wat stug en op sommige plekken ineens veel dikker en daar ook super pluizig. In de twee bollen die ik ophaakte voor mijn poef kwam ik drie keer een knoop tegen, dat vind ik dan weer jammer.
Pluizigheid:
Het garen is absoluut niet pluizig, doordat het stug en zwaar is.
Naald:
10, maar 12 wil ook prima.
Kleuren:
Het is in een aantal kleuren te krijgen, niet eens heel veel, maar wel een prachtige oud roze kleur.
Aantal gram op de bol:
425 gram
Aantal meters op de bol:
250 meter
Prijs: €
10,-
Waar te koop:
De Hema

Het garen is wat stug maar vooral ook vrij zwaar, daar door is het wel geschikt voor interieur projecten, maar zou ik er geen sjaal of ander kleding stuk van maken.

Zelf maakte ik er de poef mee. Als je op de foto klinkt ga je naar het patroon.

DSC02650ecd

Een gedachte over “Garen review: Hema Super Bulky

Geef een reactie

