Poncho

Vorige week werd mijn jongste tantezegger alweer één jaar oud! Ik wou voor haar een leuke poncho haken in stoere kleuren. Op de KreaDoe zocht ik bij de stand van EchtStudio kleuren van Stylecraft special DK uit. Ik wou graag donkerblauw met knalroze, maar de combinatie paars met knalroze bleek leuker te zijn. En in de vakantie ging ik aan de haak.

DSC03102ed

Ik vond op het internet de tutorial van de Rose Ramona poncho van de Crea Hobby van Aly. Ze legt hier duidelijk het patroon uit en hoe groot de poncho ongeveer moet worden. Ik gebruikte als hoofdkleur de paarse kleur Emperor van Stylecraft.

Ik begon met 80 lossen en haaknaald 4 mm. Ik volgde het patroon en haakte exact 1 bol Stylecraft op voordat ik aan de rand begon. Zelf vond ik het wel erg groot worden om 40 cm over de schouder te hebben voor een meisje van 1 jaar oud, dus stopte ik eerder.

Voor de rand gebruikte ik de kleuren Bright Pink, Plum en Emperor. Van Plum had ik nog een restje liggen van de Lily Pond deken en deze kleurde wel erg mooi bij de andere twee kleuren. In totaal had ik dus 4 bollen nodig. Maar mocht je de poncho + rand in een kleur maken, dan heb je aan twee bollen genoeg.

Het patroon van de rand vond ik op de blog van Coco Belle. Ik volgde haar patroon als volgt:

rij 13: Bright Pink
rij 14: Emperor
rij 15: Plum
rij 16: Bright Pink
rij 17: Emperor
de rijen 17 t/m 19 zijn om te meerderen. Rij 18 en 19 liet ik zitten.

Rij 20: Plum
Rij 21: Emperor (hier haakte ik in elke steek een vaste)

DSC03098ecd

Om de poncho af te maken haakte ik nog een roos om er op te bevestigen. Hiervoor gebruikte ik Bright Pink en haaknaald 4 mm. Het patroon van voor de roos vond ik HIER.

Al met al een super tof cadeautje zeg ik zelf!

Een gedachte over “Poncho

Geef een reactie

