Garen review: Fenna garen

DSC02958ecd

Oh, oh het Fenna garen. Altijd uitverkocht hier in mijn omgeving, maar o zo mooi. Op mijn verjaardag kreeg ik vier bolletjes regenboog garen van Marjoleine. Eerder in het jaar kreeg ik van haar drie bolletjes roze/wit/grijs. Vlak na mijn verjaardag was er ineens Fenna bij de Wibra en kocht ik gelijk 10 bollen van de regenboog kleur. Ik ben gek op de felle kleurtjes en de manier waar op het verloopt. Ik wou er een deken mee haken en besloot om de Cal 2014 er mee te haken in combinatie met wit. Het effect is geweldig! Maar nu over het garen zelf.

DSC02292ecd

Zachtheid: De draad is vrij zacht en soms daardoor ook een klein beetje pluizig. Maar wel erg plezierig om mee te werken.
Samenstelling:
Fenna bestaat uit 100% acryl.
Gelijkheid van de draad:
De draad is vrij gelijk. Bij het haken van de deken ben ik in 9 bollen twee vrij ongelijke stukken tegen gekomen. Maar niet extreem.
Pluizigheid:
Het is wel wat pluizig, maar niet heel erg en ook niet storend. Het is namelijk niet helemaal een strakke draad.
Naald:
4 – 4,5 mm
Kleuren:
Fenna is een verloopgaren en is er in meerdere kleursamenstellingen en volgens mij komen er af en toe ook nieuwe kleuren bij. Omdat ik het dus nooit in de winkel tref kan ik niet vertellen in hoeveel kleursamenstellingen het verkrijgbaar is.
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
Op een bol zit ongeveer 240 meter
Prijs:
€ 1,99
Waar te koop:
Fenna is, als je geluk hebt, te koop bij de Wibra. Een tip is om te vragen wanneer ze vracht krijgen en het dan in de gaten te houden. Maar ik geloof dat ze vrij onregelmatig vracht krijgen. Bij ons is het vaak aan het eind van de week, maar ze kunnen het niet met zekerheid zeggen.

Zelf haakte ik er de volgende dingen mee: klik op de foto’s voor een link naar de post hierover.

DSC03118ecd

Ik haakte er natuurlijk de CAL 2014 mee.

 

DSC02308ecd

Van de bolletjes roze/grijs/wit haakte ik een drops tranquility omslagdoek.

2 gedachtes over “Garen review: Fenna garen

  1. Hoi. Vind je garenreviews altijd leuk, vooral omdat het ook eens van garen is dat wij hier bij ons (NL & BE) kunnen kopen.
    Zelf wil ik nog even toevoegen dat je Fenna moeilijk kunt uithalen, vind ik zelf. Ik ben een tijdje terug een project ermee begonnen, maar niet overtuigd en wou het uithalen, maar dat blijkt quasi onmogelijk :(

    • Hoi Charlotte. Een late reactie, sorry! Maar ik ben het met je eens Fenna uithalen is een ramp. Ik hoorde wel dat het met de nieuwe bollen Fenna beter is. Bedankt voor je toevoeging! :)

Geef een reactie

