Garen review: Phildar Impact 3,5

DSC02959ecd

Voor mijn sunburst granny square deken kocht ik dit garen. De kleuren spraken me erg aan en ik heb ook altijd het idee dat Phildar mooie garens heeft. Helaas is Phildar Impact 3,5 niet meer veelvuldig verkrijgbaar maar er zijn nog wel een aantal webshops die het hebben. Via Google vind je er wel een aantal.

Zachtheid: Zacht! Het is een heerlijke zachte maar toch ook stevige draad wat het werken er mee fijn maakt.
Samenstelling:
100% acryl
Gelijkheid van de draad:
De draad is erg gelijkmatig. I like!
Pluizigheid:
De draad is licht pluizig, dit komt vast omdat het niet van het super stugge garen is. De pluizigheid is niet erg.
Naald:
3 – 3,5
Kleuren:
Veel! En ook mooie kleuren! Het is net als alle andere Phildar garens in heel veel kleuren te krijgen.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:  
135 meter
Prijs
: € 0,79 tot € 1,- de bol.
Waar te koop:
Op het moment van schrijven is het nog verkrijgbaar bij verschillende webshops zoals Wolplein, CrCouture, Caro’s Atelier, Hobbydoos en Handwerk.nl

Ik vind het erg jammer dat dit garen er uit gaat, vandaar dat ik genoeg ingeslagen heb om naast mijn granny square deken er in ieder geval nog een keer de Cal 2014 of een andere leuke deken van te kunnen haken.

Er is vast een goede vervanger voor dit garen en als ik dat weet laat ik het weten en schrijf ik er een review over!

Zelf haak ik er granny’s mee voor mijn sunburst granny square deken. Ik ben nog niet zover met de deken, maar het wordt een plaatje denk ik zo! Als hij helemaal af laat ik het natuurlijk hier zien.

DSC03178ecd

Mocht je ook deze vrolijke granny squares willen maken, dan vind je het patroon hiervoor HIER.

2 gedachtes over “Garen review: Phildar Impact 3,5

Geef een reactie

