Garen review: Julia garen

DSC02951ecd

Aan het eind van de zomer liep ik de Zeeman binnen opzoek naar panty’s. Helaas was het weer kouder geworden en moest er weer een panty aan onder alle jurkjes en aangezien ik en panty’s geen super goede combi zijn (lees: ik trek ze stuk als ik ze aan doe of ik heb er binnen drie minuten een enorme ladder in), ben ik dikke vriendjes met de Zeeman. Hun panty’s zijn niet te duur, glanzen mooi en zijn verder wat ze moeten zijn. Onderweg naar de panty’s kwam ik langs de garenafdeling en ik zag nieuw garen in de prachtige kleuren mint groen en zacht roze. Ik twijfelde en twijfelde, er lag in overvloed, maar om nu van beide kleuren meerdere bollen mee te nemen ging mij te gek. Dus ik ging voor de mint groen en liet de lichtroze liggen. Een paar dagen later brak de pleuris uit op Instagram, internet en onder hip hakend Nederland, iedereen had het over het Julia garen van de Zeeman en ineens was het hamsteren geslagen. Dag licht roze!

Ik viel voor het Julia garen omdat het lekker zacht is. Ken je de film Despicable Me? Haken met Julia doet me enorm denken aan deze scene uit de film.

Het is super zacht en FLUFFY garen. Het haakt fijn en is hartstikke licht.

Zachtheid: Heerlijk zacht. Hier wil ik wel een dekbed van! Julia garen is lekker zacht en werkt ook fijn door de zachtheid, geen pijnlijke handjes hier!
Samenstelling:
Het garen is zo lekker zacht doordat het is samengesteld uit 80% acryl en 20% wol.
Gelijkheid van de draad:
Ik heb inmiddels 7 bollen Julia opgemaakt en er liggen er nog een paar om verwerkt te worden. Tot nu toe ben ik een bol tegen gekomen waarop ik een erg ongelijk stuk had zitten. Verder is het vrij gelijkmatig.
Pluizigheid:
Om mee te werken pluist het garen helemaal niet zo erg. Maar in het dragen! Oh lala! Toen ik na de KreaDoe mijn roze ananasomslagdoek afdeed was ik net een roze gestippeld meisje. Mijn heel colbertje zat onder de kleine en grote roze pluizen. Ik heb me laten vertellen dat het pluizen stopt als je het een keer even wast. Dus dat ga ik proberen.
Naald:
7 – 8
Kleuren:
Julia is verkrijgbaar in 6 kleuren. Allemaal zachte, lieve kleuren. Licht grijs, lichtblauw, turkoois, oud roze, kameel (zo noem ik de kleur, dus lichtbruin) en crème.
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
170 meter.
Prijs:
€ 1,99 per bol
Waar te koop:
Julia is te koop bij de Zeeman. Het is momenteel wel erg populair en vooral de kleuren oud roze en turkoois zijn vaak op. Maar als je geluk hebt vind je het bij de Zeeman ergens onderin een bak. Al lijkt de laatste weken er de run erop wat af te zijn en zijn er af en toe zelfs bolletjes te krijgen op een dag dat ze geen vracht krijgen.

Zelf haakte ik er de Deramores Lace omslagdoek/sjaal mee. Klik op de foto voor mijn blogpost erover.

DSC03150ecd

Mijn moeder haakte voor mij er de omslagdoek met de ananasjes mee. Het patroon daarvoor vind je HIER. 

DSC02644ecd

En ik ben nog bezig (lees ik moet nog draadjes afhechten en hem in elkaar naaien) met de shrug van All About Ami gehaakt met Julia garen.

Bron: All about Ami

 

6 gedachtes over “Garen review: Julia garen

  1. Ik ben begonnen aan het haken van een dekentje met deze wil. Door de pluizigheid vraag ik me af of ik niet toch zal overstappen op een ander type. Is het bij jou minder pluizig geworden na een wasbeurt?

Geef een reactie

