Pimp je shirt #1

Op mijn werk draag ik veel jurkjes met colbertjes, maar daarnaast draag ik ook graag spijkerbroeken met een leuk shirt. De Zeeman verkoopt fijne basic shirts voor een fijn prijsje en daarom kocht ik er twee, want ik kon niet kiezen op welk shirt ik het kant ging doen. Ik koos uiteindelijk voor het grijze shirt, wat ik met het andere shirt deed zie je vrijdag.

DSC03227ecd.jpg

Twee jaar terug kocht ik op de handwerkbeurs in Zwolle een aantal kanten applicaties. Inmiddels zijn we verhuisd en ergens moet ik nog meer applicaties hebben, maar ik vond de witte terug in een van de dozen. Ik had het gekocht om op mijn zwarte jumpsuit te naaien, maar uiteindelijk vond ik het niet mooi doordat het zo contrasteerde. Dus kocht ik bij de Zeeman twee fijne basic shirtjes en ging ik met deze snelle DIY aan de slag.

DSC03179ecd

Je hebt de volgende spullen nodig:
Tshirt
Kanten applicatie
Spelden
Naaigaren
Naald

DSC03182ecd

Speld het kant vast op het shirt, op de plek waar je het wilt hebben. Je kunt zelfs nog heel voorzichtig het shirt aantrekken om te zien of het goed zit.

Zit het zoals je het wilt, dan naai je het met kleine steekjes vast en ben je klaar! DSC03183ecd

Zoals je op de eerste foto kunt zien spelde ik het kantje toch wat hoger op het shirt. En naaide ik de zijkantjes niet helemaal vast omdat ze op de mouw uitkomen.

2 gedachtes over “Pimp je shirt #1

Geef een reactie

