Iene, miene, mutte

Naast wolwinkels zijn boekhandels nogal dodelijk voor mijn portemonnee. Geef mij een boekhandel en je bent me een tijdje kwijt en ik kom met een lange ‘leeslijst’ weer naar buiten. En vaak ook met een boek. ;) En nee dit wordt geen boeken blog, maar heel af en toe moet ik toch echt even een boek delen waar ik erg enthousiast over was!

foto (10)ecd
Ik kocht laatst in de boekhandel het boek ‘Iene, miene, mutte’ van A.J. Arlidge. De voorkant en de pakkende titel spraken me aan. Dus ik las de achterkant. De eerste zin over dat er iemand uit een bos komt rennen deed me denken aan het allereerste boek van Karin Slaughter wat ik ooit las. Op die boeken ben ik echt dol! Daarna las ik de recensies en dacht ik ‘deze moet ik lezen!’

Het liefst zou ik gelijk met het boek beginnen, maar met haakprojecten kan je nog best meerdere dingen naast elkaar doen, bij boeken lezen gaat dat helaas niet zo goed. Ja dat heb ik uitgetest. Gelukkig had ik al een goed boek, De grenzeloze van Jussi Adler-Olsen, waar ik vorige week over schreef. Die las als een trein waardoor ik zo aan dit boek toe was.

Ik ben begonnen in het boek en ik was zomaar op bladzijde 80, terwijl ik de wereld om me heen vergat. Het was zo razend spannend vanaf de eerste bladzijde en er zijn zoveel raadsels om op te lossen, dat ik compleet gegrepen was door het boek. Ik vergat zelfs te haken, want ik moest en zou het boek uit hebben. In twee dagen was ik door de 300-nogwat bladzijden heen en moest ik echt even op adem komen.

Het boek gaat over de rechercheur Helen Grace die een zaak van een seriemoordenaar krijgt, waarbij de moordenaar telkens twee mensen ontvoert. Dezen worden opgesloten op een afgelegen locatie met een mobiele telefoon en een pistool. Het pistool heeft een kogel en degene die de ander dood blijft leven en wordt vrijgelaten. Het is een boek rondom een heftig psychologisch spel, wat door blijft gaan tot op de laatste bladzijde! Want als je blijft leven, dan ben jij dus ook een moordenaar… Naast de zoektocht naar de seriemoordenaar en de link tussen de slachtoffers speelt er natuurlijk nog van alles.

Ik vond het een geweldig boek en zou het echt aanraden als je van thrillers houdt!

Een gedachte over “Iene, miene, mutte

Geef een reactie

