Hey Muts!

De titel van deze blogpost zou zomaar eens op mezelf kunnen slaan. Dit is echt wel eens naar me geroepen, aangezien ook onhandigheid af en toe toeslaat. Anyway de titel slaat op een echte muts en die muts heet toevallig de ‘Hey Muts’ en is bedacht door Wimke Tolsma. Zoals ik woensdag al vertelde staat tot 18 april de blog in het teken van ideetjes voor de InstaSwap en de ‘Hey Muts’ is ook leuk om te maken en te geven!

DSC03267ecd.jpg

Ondanks dat het de meteorologische lente is merk ik er nog weinig van. Als ik ’s ochtends naar mijn werk fiets is het nog goed koud en ben ik dol op mijn muts. Mijn muts is een heerlijke muts welke in in Finland kocht en daardoor heeft hij een nadeel. Hij is zeer geschikt voor Finse temperaturen. Juist. Nu het straks wat warmer wordt is hij dus gewoon te warm dus was ik toe aan een extra muts. En een muts is nooit weg, dus ik ging aan de haak!

Ik haakte de muts volgens het patroon van Wimke, deze vind je hier. Ik haakte het met drie bollen (nou ja je gebruikt geen hele bol) Royal van de Zeeman in de kleuren, oudroze (2x) en crème (1x) tegelijkertijd en haaknaald 10 mm. Bij het haken van de normale rijen stokjes haakte ik een rij extra. Dus ik haakte er geen vier maar vijf.

Na het haken kwam nog zo’n leuk deel, namelijk het maken van de pompom voor op de muts! :) Ik gebruikte hiervoor de pompom maker van de Zeeman. Ik weet niet of ze ze nu nog hebben, want ik kocht de mijne een halfjaar terug. En anders kan het altijd nog op de ouderwetse manier met een stukje karton. ;)

DSC03266ecd.jpg

Als laatste naaide ik de pompom op de muts en hij was klaar! Zoals Wimke in haar blog beloofd heb je inderdaad een muts binnen een uur klaar!

Geef een reactie

