Vijf onvergetelijke liedjes

Af en toe hoor ik een liedje op de radio voorbij komen en sta ik letterlijk stil. Laatst op een vrijdagochtend hoorde ik weer zo’n liedje voorbij komen op de radio en bedacht ik me dat het misschien leuk zou zijn om er over te bloggen. Het zijn liedjes waar ik nu nog van weet waar ik was toen ik het voor het eerst hoorde. Gewoon voor de leuk deel ik ze vandaag hier.

 
Hanging Tree – Jennifer Lawrence (soundtrack Mockingjay part 1)


Ik vind dit zo’n prachtig nummer. Ik hoorde het voor het eerst eind november 2014 toen ik op het punt stond om naar een crematie te gaan. Ik werd enorm geraakt door dit nummer. Doordat ik de boeken van de Hongerspelen al had verslonden kon ik het liedje gelijk plaatsen. De film moet ik echter nog steeds zien… 

Beast – Nina Kinert


Een liedje van langer terug. Najaar 2008 en ik was onderweg van de onderwijsbeurs uit Jaarbeurs Utrecht naar huis in mijn Golfje (type 2). Mijn radio in die auto was zonder een display en met zo’n grote draaiknop. Tijdens het wisselen van zender hoorde ik de eerste tonen van dit nummer en bleef ik nieuwsgierig luisteren. Het was op de A6 vlak voor afslag Lemmer en ik heb heerlijk zitten luisteren. :) 

Little Talks – Of Monsters and Men


Begin April 2012 hoorde ik deze geweldige plaat op de radio voorbij komen. Ik was op dat moment aan het werk in de horeca en in de keuken stond de radio aan. Ik heb toen ik ’s nachts thuis kwam gelijk de playlist van het radiostation op internet opgezocht om dit nummer te kunnen vinden. Later die zomer heb ik of Monsters and Men live gezien in Groningen en dat was het bijzonderste en mooiste concert wat ik ooit heb gezien. 

Video games – Lana del Rey


Zomer 2013, hete zomeravond en een dikke onweersbui. Met een boek op de bank en daar was plotseling dit prachtige nummer op de radio. Hierna was ik echt hooked en ik heb dan ook het album meteen gekocht en daarna grijs gedraaid. Het is nog steeds mijn zomer chill cd. :) 

You don’t own me – Grace (cover van Lesley Gore)


Als laatste het nummer wat ik laatst op de radio hoorde en zo blijft hangen. Ik viel voor dit bijzondere nummer door de zang die me in het begin puzzelde. Ik meende verschillende zangeressen te horen en kon het niet thuis brengen. Het nummer is een cover van een nummer uit 1963 en ik vind het een enorm gaaf nummer. :) 

Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer mensen die bepaalde nummers nog exact herinneren?

2 gedachtes over “Vijf onvergetelijke liedjes

  1. Dat nummer van the hungergames is zo’n ontzettend mooi nummer maar ook de andere 4 zijn tof. Ik zal is nadenken welke nummers voor mij zo belangrijk zijn geweest.

Geef een reactie

